söndag 9 december 2012

Fy vad kallt...

Blev förvånad när jag vaknade och klockan nästan var åtta men det var skönt att jag fick sova lite längre än vanligt. Huvudvärk, lite svid i halsen och snuva kanske är det en förkylning på gång?

Förmiddagen gick åt till att plocka undan, bädda, diska och annat hushållsarbete som bheövdes göras, nu märker jag vilken tid det tar att sköta hemmet när vi inte kan dela på jobbet och jag måste fixa allt, precis allt själv ett par veckor.....
Sen åkte jag iväg till coop och veckohandlade, till apoteket för att hämta en nålburk, jag köpte en sl remsa till i morgon, tog ut pengar och hämtade en sak vi beställde för ett par veckor sen och som ska komma till använding i veckan.....

När jag kom tillbaka var klockan halv två och jag var hungrig och slängde ihop en galett till sen lunch och efter den lunchet tog jag en promenad, men hu vad kallt det blivit, -8 och lite svag motvind, det var inte skönt alls ute men när jag kom in var det skönt att ha varit ute och gått i alla fall...

Lite middag, disk, en sväng upp till vinden efter mina stövlar som jag glömt att jag hade, en stund vid strykbrädan under Solsidan och så är den här söndagen slut....
Nu blir det film i sängen, praktiskt på söndagarna för jag somnar ju jämt....

I morgon är det måndag och jag ska på kurs om skatter, ett årligt arrangemang som börjar med kaffe och macka, kyckling till lunch och äpple på eftermiddagsfikat..... jag plockar med mig ett par kokta ägg så jag kan fylla på lite när de andra äter macka.... men det blir kanske inte en riktigt proteindag som jag trodde, därför har jag tänkt om och kör 1/1 den här veckan istället....

Dagens mat:
frukost: kesofrutti, te
lunch: galett med hamburgerkött
middag: fläskfile med rosepepparsås och sallad, kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar