lördag 29 december 2012

När ska det vända???

Idag var en dag äntligen inne som jag sett fram emot- jag och barnabarnens mormor hade köpt en gemensam julklapp att pojkarna- att gå och se Pippi firar jul på intiman.
Vi skulle ses utanför teatern vid kvart i ett och jag velade om jag skulle åka tunnelbana eller ta bilen in i det längsta, men det blev bilen tillslut ändå. Där Karin (mormor) bor är det ganska lätt att hitta parkeringsplatser och det är inte så långt att gå därifrån till teatern.
Att jag till sisst bestämde mig för att köra bil till stan var att regnet gjorde trottoarer och gårdsplaner såphala och det är en bi att gå till tåget.....

Jag har ingen större lust att bryta ben och armar....

Teatern var bra och killarna tyckte att det var roligt, efteråt gick vi hem till Karin, där mamma och pappa väntade och fikade- Hampus lekte med hennes tomtar och Linus frossade i kladdkaka- Han äääälskar kladdkaka, sa han och gissa om han var lycklig när morfar packade ner resterna så han kunde ta med dem hem?

Jag kom hem lagom till att pasta skulle kokas till middagen- kärleken hade tagit reda på biffrester och gjort en smarrig pastasås som kanske inte var det lämpligaste för mig att äta idag, speciellt inte eftersom jag på morgonen konstaterat att det blivit lite för mycket av det goda i jul när jag vågade ställa mig på vågen....
Suck! Nu blir det att skärpa sig och plocka bort de onödiga kolydrater jag unnat mig.... Två dagar har jag på mig i år att få till en bra start till det nya året- bara att ta mig i kragen och spotta i nävarna och sätta igång..... det vore väl tusan också om jag inte ska kunna vända den här trenden.....
Bra med ett nytt år, nu kan det bara bli bättre....

När jag tänker tillbaka på året som varit har det varit lite tufft- det började med mina araytmibesvär på nyåret och nu i kväll har jag fått veta att sonen jag träffade på eftermiddagen och som mådde så bra, nu ligger på sjukhuset igen med bevär med sitt hjärta.....
och lilla Hampus med sin lunginflammation och andra penicillinkuren i descember- när ska det vända så att de blir bra igen?

I kväll har jag sorterat in papper i en pärm så nu är det ordning på mitt "hemmakontor" igen.... lite kul att bläddra i pärmen och se vad man gjort det här året..... och vad man köpt för pengarna.....

Jag reste på semester en vecka till Slovakien, köpte en halv fin cykel- andra halvan var min födelsedagspresent, jag har köpt en ipad, fått en krona hos tandläkaren, vi köpte ny soffa, vi har förlovat oss, jag har gjort mammografi, tagit livmoderstappsprov, gjort en hälsoundersökning, gått på yoga, gått en rawfoodkurs, lagt ut en hel del pengar på behandlingar för min axel.... jag har gjort en hel del undersökningar och en operation med hjärtat....

Alla de där dagarna som blev år 2012 har varit roliga och händelserika, fast både början och slutet blev lite tråkiga och kämpiga.... alla de där dagarna då vad som helt som kunde hända hände.....
Nu är det två dagar kvar, sen kommer det ett nytt år med dagar då vad som hels kan hända och allting bara kan bli bättre....

vad jag har ätit idag är ingen ide jag skriver här- det blev en sen frukost med risgrynsgröt!, fika med en god bulle och middag med pasta....

I morgon är det en ny dag med nya möjligheter att vara Dukanskt duktig- den chansen tänker jag allt ta.....

Sov gott, och ha en underbart skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar