tisdag 11 december 2012

Vilken jävla dag!

I dag har det varit en riktigt jobbig dag på jobbet. Jag var ju på kurs hela dagen i går och ifredags försvann ju halva dagen när vi åkte på julbord....

Men först idag skulle alla hyror aviseras och när vi började med det var det en massa trassel med datorerna. Vi fick ju en ny server förra veckan och allt är inte klart än med alla program, sökvägar har försvunnit och ska ersättas och när det funkade att göra alla avier, ja då var alla skrivare borta....

Till slut var alla kuverten borta och jag böt logga i frankeringsmaskinen för att den skulle stämpa God Jul och Gott Nytt År och upptäckte att någon troligen försökt frankera när jag varit borta- alla inställningar var nämnligen borta i den också....

Chefen hade plötsligt bestlutat vad vi skulle få i julklapp och det fick jag beställa.....

och så hittade jag en hög med post under en bunt papper.....

på förmiddagen klämde jag också in ett besök hos naprapaten- som tryckte och masserade och la värmekudde på mig innan han masserade axeln och smorde in mig med linnement. I morgon kommer du kanske  ha lite ont sa han för nu har jag tagit i lite mer än förra gången
Jo det märkte jag allt, på väg hem från jobbet kände jag hur hela ryggen bultade- konstigt för det är ju bara en av axlarna han jobbat med..... Jo, jag kommer säkert tänka på dig i morgon sa jag till honom- men det är nog mest goda tankar eftersom jag tror att det du gör hjälper mig.....

Det blev som jag räknade med, jag jobbade över en stund och nu är jag ikapp med allt igen, vilket är tur för i morgon jobbar jag bara halvdag....

På vägen hem var jag och handlade innan jag kom hem, för att plocka fram yogagrejorna och sticka på yoga..... fast jag var trött efter min jobbiga dag, och av snöande och för att jag sov dåligt i natt för att jag vaknade och började tänka på saker som ska hända vilken dag som helst... så var jag glad att det var yoga idag- det var det bästa som hände idag....

Men i morgon är en annan dag och då vet man aldrig vad som kan hända....

Maten då?
Proteindag idag och så här blev det:

Frukost- galett med kalkon, lättyoghurt med proteinpulver, kaffe

Lunch- köttfärslimpa, keso med persilja och purjo, ett kokt ägg

Förstärkt mellis: Se lunch

kvällsmål: grönt te, ett kokt ägg, kalkonskivor....


Nu tänker jag gå och krama kudden och sambon- God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar