måndag 3 december 2012

Smällkallt....

-14 grader var det när jag skulle åka till jobbet i morse.... det var bäst att dra på sig långkalksonger och mössa... Skönt att man har garage att parkera i både hemma och på jobbet, bilen är lagom varm när man ska köra iväg......

En hel del att göra på jobbet, men svårt att få allt klart eftersom datakillen var och fixade med nya servern, tyvärr har han problem med att få våra ekonomiska program att fungera, nu har jag tre dagars fakturor som skall registreras....

Fick ett specialuppdrag att leta upp ett projektnummer och ritningar till en fastighet som företaget byggdes på 30- talet. Att gå igenom de där gamla listorna är riktigt roligt... så många stora hus både här i stan och ute i landet vårt företag en gång varit med och projekterat...... men just de papper chefen ville ha tag på, de hittade inte jag idag så jag funderar på att ringa en fd kollega i morgon- hon hade bara jobbat hos oss i 46 år när hon gick i pension för tre år sen.... hon kan allt och alla på sina fem fingrar....

Känner mig lite hängig i kväll, börjar visst bli förkyld och i natt har jag sovit dåligt- vaknade vid tre och var upp och kissade, sen kunde jag inte somna om förrän vid fem tiden- kvart över sex vaknade jag av att lampan tändes- då sov jag gott...

Fast det var -10 grader kom jag ut på min halvtimmes promenad- det var skönt och vindstilla ute, och det var så skönt att ha kommit ut när man kom in igen.....

Idag har det varit proteindag och det här har jag ätit:

Frukost- galett med hamburgerkött, vatten, kaffe

Lunch- söndagsmiddagsrester- Ungskokt lax och skagen på kesella, vatten

mellis- kaffe, ett kokt ägg

middag- vv korv och omelett av två ägg....

Slappar i kväll bland annat med ett nytt avsnitt av den danska serien Lykke.

1 kommentar:

  1. Usch för dessa förkylningar, jag känner också av någonting, vill inte bli sjuk, ska ju på fest snart.

    SvaraRadera