lördag 3 december 2011

Dag 36/ 120 Feel good lördag

Först en sovmorgon, sovmorgon för mig är att vakna vid åtta tiden... ligga kvar en stund och lyssna på ring så spelar vi och gosa med min älskling- oftast enda dagen i veckan då inget är planerat tidigt på morgonen....
alltså sen frukost, röj i köket, laddade tvättmaskinen innan jag gick ut på en lång härlig rask promenad- jag som inte kommit ut som jag velat i veckan njöt av de dryga fem kilometrarna trots lite väl mycket blåst.
Hemma igen la jag mig en stund på spikmattan och läste för att koppla av en stund- inte för att jag hade ont någonstans och inte för att jag vet om spikmattan hjälper men den får mig att slappna av i alla fall..... trekvart senare vaknade jag med boken över näsan och ryggen illröd och prickig, och bestämde mig för att det skulle bli potatisgratäng till middagsköttet...
Kanske inte den mest effektiva dagen idag, men jag känner mig skönt lugn och avslappnad- en riktig skön känsla av välbefinnande har spridit sig i kropp och sinne...kanske behövs- i morgon börjar julshopping med en av sonhustrurna.....

På menyn
frukost: 1 skiva potatisbröd skrapad med mjukost, 2 skinksivor och paprikaringar + 1 kokt ägg
lunch: havrekligröt med pumpafrön och solroskärnor
middag: entrecote, trattkantareller och sallad- och ett smakprov på potatisgratängen- 2 glas vin

Då vi skulle titta på svt play på på spåret som sändes i går när vi inte var hemma blev det en liten tupplur för oss i soffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar