söndag 18 december 2011

Dag 51/ 120 Söndag och Viktors 1 års kalas

sen lördag= sen frukost... jag vaknade redan vid åtta av plogbilen ute- sååå mycket hade det väl ändå inte snöat men plogarna kanske börjar bli åtåliga på att få köra igång? Bestämde mig för att läsa en stund för att kanske somna så småningom.... det slutade med att jag gick upp och gjorde frukost..... innan jag gjorde Viktors paket och insåg att jag inte hade något gratulationskort, så det blev en promenad till tobaksaffären i snöslasket för inköp av kort till födelsedagsbarnet och för komlettering av de julkort som saknades i går när jag skulle skriva till vänner och bekanta och önska God Jul.

Lite dammsugning och tvätt hanns också med innan vi åkte iväg på 1 års kalas hos allra minsta barnbarnet- tänk att han redan är ett år och går om han har något att hålla sig i. Mina två andra barnbarn var också där och de hjälpte till att öppna lillkusinens presenter ett paket var ett garage med bilar och då var det tur att det fanns just ett sånt på stora killens förskola för han visste minsann hur det skulle vara och hur det funkade- de har tur mina barnbarn för de har en farmor som gärna sitter på golvet och leker med dem.... numera har jag lärt mig att tajts och tunika är den bästa klädseln jag kan välja att ha när jag ska evengemang där de är. Således har jag tillbringat det mesta av söndagen krypandes på golvet med en 1 åring, bollandes med en 1,5 åring och pysslandes med en 4 åring..... nu får jag vänta ända till julafton, då vi ska vara tillsammans allihop- redan nu inser jag att det kommer bli en jättelång dag.... men det kommer att bli så underbart att vara tillsammans med dem.....

Vi åkte hemåt lite sent och var lite för hungriga för att känna för att laga mat när vi kom hem, så det fick bli restaurang Gyllene Måsen- eller MC Donalds som man också kan säga, och jag slukade hela mitt Mc Feast mål med strips och allt och jag skäms inte det minsta, jag har ju redan ätit tårta på kalaset, men det här får vara veckans fria måltid.... och i morgon blir det proteindag- jag har fin köttfärs som  skulle bli middag i kväll, nu skall det stekas till tacosfärs..... och packas i matsäck....

Frukost: 2 skivor surdeg med rökt skivad kalkon och 1 kokt ägg, te
ingen lunch eftersom frukosten var sen
mellis: underbart god tårta med mascarpone och hallon ( jag åt inga kakor eller bullar i alla fall)
middag: Mc feast mål på mc donalds

Sen fick det räcka, i morgon är det måndag och proteindag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar