tisdag 27 december 2011

Dag 60/120

Julhelgen är över och dags att åka och jobba igen! Lika bra det så att man kommer in i de vanliga vanorna fort...
och just i dag kom jag halvvägs in i consolideringsfasen- nu får jag alltså tillåta mig att äta mera- ja att äta mera är ju inte det stora problemet.....
Jag tillät mig att släppa vägandet, skrivandet och matplanerandet under juldagarna och julafton var min fria dag då jag tillät mig att äta precis det jag ville- många goda chokladpraliner blev det, men ingen alkohol för jag var chafför!
Jag har varit uppe sent och sovit längre än vanligt, klämt in ett par promenader och njutit av tillvarorn med familjen..
Lite upp på vågen har det blivit, 1,5 kg ungefär och magen har ställt sig på sitt vanliga parkeringsläge sen ett par dagar.... å andra sidan har jag inte ätit någon havrekli eller linfrön heller så....så jag bekymrar mig inte så mycket för den där viktökningen, den kommer att ge efter med lite bra vardagsrutiner, mera vatten och ett par proteindagar.....
Det blev senare frukost på jobbet idag, för jag har varit och lämnat blodprover på ett av stadens stora sjukhus, jag har blivit kallad till ett läkarbesök och inför det vill professorn ha lite provsvar.... men jag tog med mig havrekli och linfrön och fixade gröten här.
Jag har också plockat med mig några kokta ägg och julskinka till lunch, men proteindrycken glömde jag hemma.....
middag blev några prinskorvar, några köttbullar. lite rökt lax, en klick rödbetssallad och lite potatissallad och grönsaker.- på annandagen gjorde jag en god rödkålssallad: strimlade rödkål och blandade med en dressing av olja, vatten, balsamicovinäger och havssalt.... blandade i hackad koriander och mynta och några grapefrukt och apelsin klyftor- härligt frsächt blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar