tisdag 13 december 2011

Dag 46 /120 Tisdag

På förmiddagen hade jag tid för massage hos min "kroppsguru" Maria. jag kom dit stel och öm i hela kroppen, ett knä har varit svullet ett par dagar och min ömma axel helt ur led :s... det är så skönt efter en behandling för kroppen känns helt pånyttfödd, så var det idag också och skall man ha maximal utdelning för alla slantar det kostar bör man ta det lite lugnt efteråt.....
Det där med att ta det lungt sen har jag svårt att genomföra eftersom jag åker tillbaka till jobbet efteråt, på vägen köpte jag med mig en färdig sallad som jag kastade i mig för att hinna jobba en stund innan vi skulle ut på shoppinguppdrag- att åka till Martin Olsson och köpa in 20 kg godis som jag sen blandade ihop i en stor låda för att fördela i fina julpåsar. Dessa påsar ska sen ha en julkortshälsning och lite snören på sig för att köras ut som julhälsning till våra olika hyresgäster på torsdag.
Så mitt arbetsrum är nu fullt med godispåsar förutom allt annat som har en märklig förmåga att hamna där.....
Skyndade mig hem för att se på kvällsändningen av Luciamorgon- hade tänkt mig en mysig stund med levande ljus och glögg- men jag blev lite sen hem och min älskling hade redan satt på tvn och låg i sängen och tittade med alla lampor tända och med datorn på magen- Suck!
jo jag satt där en stund och lyssnade, sen gick jag och ringde barnbarnen och hörde mig för hur hans dag som pepparkaksgubbe varit innan jag gjorde mig lite soppa och smörgås till middag.....
Lite städning och vattning av alla mina blommor och en kopp te framför äntligen hemma i soffan, sen är min 46.e dag till ända och jag får krama kudden. I morgon fyller ett barnbarn år men det ska inte firas förrän på söndag,  istället planerar jag för lite julklappsinköp och kakdegsgörning.

Maten idag:
frukost- havrekligröt med några klickar blåbärssylt
lunch- couscous sallad med falafel ( couscousen var inget god och de tre falaflarna torra och hårda, så halva blev oäten) 1/2 hård havreknäckemacka
mellis- 1/2 lussekatt
middag- keldas sparrissoppa, fazers ekologiska bröd med light leverpastej och inlagd gurka
kvällis- en kopp te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar