torsdag 22 december 2011

Onsdag dag 54/120

idag kom tomten till jobbet- alltså hade vi julfika med en prinsesstårta som jag själv hämtat i närmaste affär- jag hade tänkt mig en med en marsipantomte på, men de hade inte förstått det i affären för i deras kondisdisk såg tårtorna ut som vanligt.... det fick duga bra ändå och kollegorna tyckte att den var god och det var ju huvudsaken... jag smakade en pyttebit....
Chefens julklapp i år är en digital fotoram, och i alla fall tycker han om den idén när jag kläckte den för han bad mig beställa 4 åt sig själv när jag ändå handlade..... så snart har jag mina käraste på bildspel hemma.....

På kvällen var jag och älsklingen och handlade det vi vill ha hemma i kylen över jul, en del ska förvandlas till inlagd sill och jansons frestelse... föra att det inte ska vara knökfullt i kylen ställde vi mycket i en plastback med lock på ute på balkongen- så länge termometern håller sig under 5 gr kommer de stå bra därute och vi slipper bli irriterade på att allt står i vägen och vi inget hittar när vi ska laga julmat i morgonkväll.

På kvällen smakade vi på svärfars hemgjorda glögg- den var stark och gjorde gott åt mitt huvud som plågats av huvudvärk och ögonmigrän under eftermiddagen- jag blev skönt trött av den där glöggen och kröp ner i sängen vid tio, viskandes min ramsa -jag får inte bli sjuk, jag får inte bli sjuk.... och somnade som en stock...

Dagens var:
frukost: havrekligröt med linfrön
lunch: köttfärssås, 1 tomat i klyftor, en bit gurka
mellis: kaffe och världens minsta tårtbit
middag: Wookgrönsaker och stekt hamburgare
kväll: svärfars staka glögg. 1 julknäcke med julost- gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar