fredag 2 december 2011

Ons- Fred dag 33- 35/ 120 Vicken vecka..

jag har haft, mycket både på jobbet och hemma, det känns som om jag flaxat hit och dit och jag har varit både henne å denne...
på jobbet har vi tackat av en avgående VD och en hel del av min tid gick åt till de arrangemangen, dessutom strejkade min dator och behagad inte ta emot de ip adresser den behövde för att komma åt vårt lokala nätverk- ingenting vettigt fick jag gjort på hela dagen, men kunde ta tag i allt som blivit liggande i går, då burken fungerade klockrent, fast ingen gjort någonting för att få den att fungera- jättekonstigt är det....
I onsdagskväll hade vi middagsgäster hemma- kära sambon hade lagat sin goda fiskgryta och eftersom gästerna kom med bil, blev det vatten till maten som också serverades med nygräddade minibaugeter.... och desserten- en himmelsk god chokladmoussetårta- receptet hade jag hittat i senaste numret av icas buffétidning, väldigt odukansk men jag bättrade på det lite med att välja light philadelfia, lättkesella och mindre smör...
I går blev det bara ett par varmkorvar i farten innan jag åkte till Arlanda för att köra bonussonen till Haninge- 3 timmar i bilen blev det innan jag rasade ner i sängen.
Alltså ingen matlåda med mig till jobbet i dag heller..... så det får bli en kycklingsallad till lunch idag.

Med tanke på den här röriga veckan var det med stor förvåning jag stod på våge i morse och konstaterade att jag idag väger prick lika mycket som när jag gick in i konsolideringsfasen- Hurra! Vilket skönt slut på den här veckan....

2 kommentarer:

  1. Då var du i mina hemtrakter, jag bor i Handen.
    Jag har också haft en hemsk vecka med en massa datastrul, och det tog visst på krafterna för jag känner mig helt slut på min surt förvärvade lediga fredag.
    Visst känns det bra att göra smarriga saker med hjälp av magrare alternativ, och i min familj så märker de ingen skillnad när jag smugit in sånt i maten.
    Men det blev liv i luckan när de såg att jag slängde ner minikeso i köttbullssmeten istället för ströbröd.;-)

    SvaraRadera
  2. Ja så är det allt, det man inte ser går bra- tänk att man numera måste smyga med nyttigheter...

    SvaraRadera