måndag 5 december 2011

Dag 38/ 120 :)

och plötsligt -1,3 jämfört med förra måndagen- härlig start på arbetsveckan! På måndagarna skriver jag in min vikt på http://www.viktpejl.se/  för att få till den fina viktkurvan här på sidan....
jag hade sett fram emot min massage hos fina Maria idag, men hon är krasslig och besöket uppskjutet till på fredag, så jag tar mig nog ut på en liten lunchrunda istället i det fina vädret. Tur att jag har extrajoggingskor här på kontoret.
Eftersom jag skulle flänga in till stan på lunchen tog jag med mig något som var lätt att ta med och som kunde ätas kallt- kokta ägg och kokt skinka men när det väl blev matdags var de där kalla äggen och skinkan inte så lockande så jag hängde på mina kollegor till restaurangen som serverade- pytt i panna, laxpudding, fläskstek och pytti panna- ingenting för en Dukanare direkt, och jag hade ju dessutom proteindag ju... det fick bli en västkustsalllad som kryllade av räkor, kräftstjärtar och en skiva rökt lax samt en redig klick skagenröra och ett halvt ägg, ja skagenröran fick ju vara förståss och jag tog bara lite av själva salladen- jag hade ju ändå minskat i vikt så den där extra proteindagen kändes inte så nödvändig att följa till punkt och pricka....
Hela dagen har varit ganska rörig bla för att vi har skickat hyresavierna för nästa år, det är alltid lite pyssel med det och den här gången skulle ju alla hyror indexregleras eftersom några av de betalas nästa år...så hemvägen gick via företagsposten och sen skulle jag till systemet och till ica för vårt förmingel i morgon kväll innan julmiddagen, jag tog ica och snacksinköpen först men när jag kom till systemet hade det precis stängt.... så jag får åka iväg en stund i morgon förmiddag och köpa bubbel...
Efter middagen blev det att plocka ihop de kläder, smycken och annat jag behöver för kvällen jag kommer ju inte hem för att byta om emellan...
Lite tv tittande och nagelfix innan det blir läggdags....

På menyn idag
frukost: havrekligröt och 1 kokt ägg
lunch; västkustsallad
middag: svampsoppa med purjolök och viktväktarkorv, 2 bröd med ost
kväll: te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar