onsdag 7 december 2011

Dag 39 och 40/ 20

Igår var det fest- firmans julfest som gick av stapeln i Koppartälten i Hagaparken. På dagen körde jag bara proteinmat för att släppa loss på kvällen och eftersom jag vavr den som höll i bokningen hade jag full koll vad vi skulle bli serverade och om det var någoting jag inte kunde äta.
Allt var jättegott och vi hade det väldigt trevlig och när allt var slut fick jag en kilometerslång promenad till närmaste buss mot Brommaplan och t-banan hem.

I morse var detatt gå upp tidigt för att åka komunalt till jobbet för bilen står kvar sen i går morse och idag är jag HUNGRIG, men det kan ju till stor del bero på att mina morgonrutiner inte blev som vanligt, men jag tänker försöka hålla mig till övervägande proteiner och mycket vattendrickande så långt jag kan...

Idag har jag sett den första snön och fast den  verkar regna bort meddetsamma är det trevligt att veta att den verkar vara på väg hit i alla fall..

I går åt jag det här
frukost: havrekligröt och lite skinka
lunch. 1/2 grillad kyckling
middag förrätt- assiette med olika sillsorter, rökt lax, pyttebit paté-liten bit bröd, och en liten kokt potatis,1/2 mellanöl och 1 snaps
varmrätt: stekt renkalv med skysås, kokta gröna bönor, kokt potatis och 1 glas vin med påfyllning
dessert: godsaker från ställets julbord, tryffel, kladdkaka, minkyssar... ja jag vet inte allt men det var små bitar och man fick ta vad man ville- kaffe och 1 bailys

Så lite mer alkohol än ett par glas vin blev det ju och lite odukanska godsaker till desserten blev det ju som jag tillät mig...

dagens matintag får jag återkomma till.....

1 kommentar:

  1. Är det fest så får man tillåta sig, bara man planerat in det.
    Bra att det var både gott och trevligt.
    Jag ska tillåta mig på fredag.

    SvaraRadera