söndag 11 december 2011

Söndag 44/ 120

Så var vi hemma igen efter vår utflykt till Norsholm söder om Norrköping. I somras åkte vi för första gången på Göta Kanal, min älksklingskapten och hans pappa åkte iväg en vecka före mig och då jag anslöt just i Norsholm åkte svärfar hem. Jag kom ruskigt sent på grund av trafiksvårigheter i Stockholm men då jag var framme gick vi och åt på ett av matställena på orten. Det visade sig vara en gårdsbutik där man säljer produkter direkt från ett par gårdar i trakten. Innan vi ¨åkte vidare på kanalen köpte vi en underbar god falukorv som vunnit pris och lite kött som vi grillade på kvällen. När vi hörde att de hade julbord bestämde vi oss för att åka tillbaka nu och smaka på det och på på vandrarhemmet Kapten Billes.

Resan ner gick via Tullgarns slott där det var julmarknad, där köpte vi ingenting men åt varsin grillad choritzo innan vi fortsatte. När vi installerat oss på våra rum blev det lite whiskey och nötter innan vi gick och åt julbord. Jag smakade på det mesta men åt varken potatis eller bröd och ost. Till maten drack jag en mörk starköl och 2 snapsar och sen högg jag in på efterrätterna, men då var jag så mätt att jag inte orkade mer än lite smakprov på sötsakerna och en kopp kaffe.
När vi var klara tog vi en promenad i byn och fick röra på oss lite och få lite frisk luft innan vi kröp ner i de sköna sängarna.

I morse blev det lite frukost innan vi hämtade julköttet vi beställt i Lennart och Brittas köttbod och körde hemåt. Eftermiddagen tänkte jag nu ta rätt på våra inköp och pyssla lite mer med julklapparna jag redan köpt. Till middag i dag blir det räkor- ingen mat att laga och bara bra proteiner och så ska jag laga till lite lövbiff till morgondagens matlåda.
Veckan som kommer ser ut att bli en vanlig arbetsvecka, och det är ju bra eftersom jag räknar helgens julbord både som festmåltid och frimåltid. Och som vanligt ska jag försöka skärpa mig vad det gäller motionen....nu är det ju drygt 2 veckor kvar innan jag är inne i andra delen av den här fasen vilket infaller på passligt i mellandagarna..... jag tycker att jag äter ganska mycket nu så det kommer kanske att kännas lite annorlunda i alla fall i början.

Dagens:
frukost: 2 kokta ägg, 1 bröd av typp minibaugette, tomatskivor, gurkskivor och 3 skinkskivor. kaffe
mellis: saffransbulle, 3 pepparkakor, 2 ischoklad, 1 blossa årgångsglögg
middag: räkor, kokt ägg, sallad, fettfri majonäs. fazer ekologiska rågbröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar