onsdag 28 december 2011

Dag 61 /120

I natt sov jag dåligt vaknade redan vid fyratiden och gick på toa, drack lite vatten, gick tillbaka och drog täcket över mig, men kunde inte somna om...... vet att jag var vaken klockan halv sex men sen somnade jag tills klockan ringde 6.00.... jag var ganska trött när jag släpade mig upp och skulle göra frukost... inget hungrig var jag heller i alla fall inte ett dugg sugen på gröten som jag alltid äter-
Nej den där havrekligröten är jag hur trött som helst på numera..... fast jag försöker variera den med kanel, soslroskärnor och pumpafrön eller bär.... eller lite pytteklickar med sylt....

så min frukost blev en skiva rågbröd med massor av skinka och några tomatskivor och en stor kopp te, lite senare på jobbet åt jag ett ägg också.....
Lunchen blev i restaurangen idag där jag valde ungsstekt vit fisk som jag fick med lite kokta grönsaker, en bit bröd, rivna morötter några oliver, lite sallad och en klick av någon majonässisg sås.... den tog jag väldigt lite av- såsen alltså...
på eftermiddagen blev jag godissugen och till kaffet slank det därför ner 2 st geishagodisar- varför? ja, det frågar jag mig också.....
middag idag blir lite soppa och lite sallad och så gör jag nog lite fruktsallad till dessert - 1/4 av vardera äpple, päron, apelsin det blir nästan en hel frukt det....

En kollega har åkt hem från jobbet idag med magsjuka, så nu håller vi tummarna allesammans- för magsjuka vill ingen av oss ha till nyår.....

Nej, någon fruktsallad blev det inte ,men sallad med kyckling och skinka och blue cheesedressing och ett par smörgåsar med ost.... och senare på kvällen ett prov kaffe från vår julklapp nespressomaskinen och 3 pepparkakor blev det, när jag vilat middag med en varm vetekudde på magen, för på eftermiddagen fick jag ett väldans magknip- sånt händer ju då och då i mitt liv, speciellt när jag ätit på restaurangen i huset.....
en stund med varma vetekudden och en liten slummer senare gav det emellertid med sig och det blev en mysig kväll i soffan med min kära gubbe och en polisfilm på tv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar