fredag 30 december 2011

Fredag den 63.e/120

En härligt solig vacker decemberdag i Stockholm, jag står vid mitt skrivbord på ett folktomt kontor, i dag är vi bara tre personer och vi sliter hårt med att få dagen att gå så vi får åka hem...
Jag frågar mig ännu en gång varför jag inte tog ledigt..... visserligen hade jag bara en sparad semesterdag och ligger ruskigt nära gränsen på minustimsidan, men varför funderade jag inte ens på saken???

Ännu en natt med dålig sömn, många tankar i huvudet- i går ett samtal med min faster som berättade att hon firat jul på sjukhus med lunginflammation och hjärtsvikt, när vi pratades vid i november var hon jättepigg- att höra henne nu var skrämmande.... så fort det går...
Många är sjuka nu, det här är tredje personen jag känner som har just lunginflammation, och många är jätteförkylda eller har kräksjuka.....
Ett annat ledsamt besked i går- en av sonhustrurna har fått missfall- hon som var så lycklig på julaftonen att hon kommit över det där första illamåendet, de som planerade hur de skulle bygga om i huset och som var så lyckliga över att just dem äntligen blivit med barn.
Jo, jag vet att det händer ofta och många, jag har själv varit med om att få missfall två gånger, det händer för att någonting är fel med emryt och att det inte utvecklas som det ska, de kommer säkert snart vara gravida igen- men just nu är det ingen tröst, just nu känns det ledsamt och tråkigt....

I går kväll åt jag kyckling och inlagd sill- skötte hela min proteindag helt oklanderligt, vilade lite efter maten och började läsa en ny bok- en sällsam historia av Karin Alvtegen..... efter en timme gick jag upp för att se om det kunde finnas någonting att se på på tv medan jag surfade lite--- och vips satt jag med en kopp med glass och krossade kakor.....!
Nu måste jag verkligen ta mig i örat ordentligt och sätta in på rätt kurs, varför glass? jag kunde ju ha huggit in på resterna av julskinkan.

I morse blev det gröt och ett kokt ägg till frukost och en liten stark kopp kaffe
lunch idag blir: resterna av kycklingen från i går, spenat, tomat och gurka.....
till eftermiddagen har jag två kokta ägg med mig- behöver mellanmål idag för vi ska iväg och handla lite meddetsamma jag kommer hem....
middag idag blir rester från julen: sill, lax, skinka, kalvsylta och sånt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar