torsdag 15 december 2011

Igår var det Onsdag och dag 47/ 120

Det är mycket nu- igår var det så mycket att jag inte ens hann skriva- det är flera veckor sen jag ens kunde logga in på min privata mail från jobbet och på kvällarna har jag ramlat ihop i soffan....
idag är det lite lugnare och jag försöker jobba ikapp i alla högarna som finns i hela mitt arbetsrum- såna där lite mindre viktigare saker som väntar på att någon ska ta tag i- och eftersom den någon är jag finns de i just mitt rum- suck!
I går hade jag 20 kg godis i en stor låda- frestelse? nej inte så farligt men jag smakade på ett par stycken för att konstatera att de inte smakar som jag minns längre.... jag kan klara mig utan dem och kan lägga suget efter dem bakom mig också.... twix, dajm, geijsa och allt vad de heter....
Allt godis är nu  packat i julpåsar som ska delas ut till våra hyresgäster i dag, på eftermiddagen skall jag ut på det trevliga tjänsteuppdraget tillsammans med en av fastighetskillarna....
När jag packat allat godispåsar i går, gick jag lös på våra personaljulklappar så nu är de också inslagna, korten till pensionärerna klara att lägga på lådan... så det blir en hel del gjort i alla fall...

På vägen hem igår köpte jag julklappar till barnbarnen -och nu måste det bli snö om inte på julafton så de närmaste dagarna efteråt för jag har köpt skidor och pulkar!
efter middagen igår började jag slå in paket och kolla igenom så att alla får ungefär lika många paket.... barnbarnen kanske inte märker det, men mina barn ska ju inte heller favoriseras... just nu är jag lite lost vad en av sonhustrurna ska få, men jag hinner nog lösa det....

maten i går:
frukost, havrekligröt med några små klickar blåbärssylt
lunch: kycklingsallad som mest var en stor majskycklingfilé och ett halvt kokt ägg, isber och körsbärstomat - lite riven morot till och en bit bröd
middag: felix gulaschsoppa och fazers ekologiska bröd med mjukost och skinka
kvällen. en stor kopp te och en lite bit sockerkaka

Upptäckte idag att det blivit mindre äggätande, försökte ta ett som mellis nyss när det började kurra i magen, men tyckte att det smakade konstigt i munnen.... ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar