torsdag 22 december 2011

Torsdag dag 55 / 120

2 dagar till julafton, torsdag och proteindag, jag ska göra vad jag kan för att det ska bli en rikgtig p dag- men jag tror att det blir bättre om jag har den i morgon, idag har de julbuffé i restaurangen här och jag vill gärna följa med och äta med mina kollegor... men jag tänkte hålla mig till bara skinka, ägg, sill och lax och hoppa över alla tillbehören.....

I kväll skall det lagas mat hemma- vi ska ju fira julafton med mina barn och barnbarn och har delat upp matlagning och inköp mellan oss- vi som kan får fixa jansson, sillsallad, skinka och revbenspjäll.... så jag fixar janson och gubben skinkan och så gör jag sillen som vi själva vill ha- i år ska jag prova två av de recept som min Dukankompis Amonazon har lagt upp på Dukanforumet....

I vardagsrummet står påsar packade med allas julklappar, jag har tänkt försöka få till rim till ett par av dem, annars är det mesta klart nu- jag har ju köpt skidor och pulkor till barnen så jag hoppas att snön som kommer i natt inte regnar bort innan de har fått provat....

Jag somnade fort i går efter att ha smakat på glöggen, men jag vaknade vid fyra och kunde inte somna om, försökte slappna av med hjälp av att ligga på spikmattan, när inte det funkade tog jag fram min iphone och surfade runt med den en stund innan jag somnade igen vid femtiden- vad skönt jag sov sen när klockradion började spela, och vad trött jag är idag- nu ångrar jag att jag inte tog ledig i morgon men nästa år, chefen- då får det vara någonannans tur att jobba.

Frukost idag blev 2 kokta ägg och en bunt skivad skinka
Lunch- julbuffe= 1 skiva skinka, 1 sk rullsylta- fettet, 1 skiva rökt lax, 1 skiva pruscottoskinka, 1 bit senapssill, 1 bit skärgårdssill, 1 inlagd strömming, 1 liten prinskorv och 1 köttbulle sköljdes ner med mineralvatten och en kopp kaffe- sen blev jag mätt och trött- kan sova stående nu känns det som....
middag- får bli fisk tror jag

1 kommentar:

  1. Visst sjutton, jag glömde att det bara skulle vara proteiner i dag.
    Och i morgon ska vi på julmiddag, sen är det ju julafton.
    Jaja, det ordnar sig, jag tar en attackvecka efter nyår, sen tänker jag börja cruisea igen.
    Kul att du också ska göra sillen, jag ska göra senapssillen och kanske pepparrotsvarianten.
    Sov gott och God Jul.

    SvaraRadera