torsdag 29 december 2011

Torsdag = Proteindag

2012 års kalender
Dags att summera och blicka framåt.... I går kväll plockade jag fram nästa års kalender, det är dags att börja fylla i och börja planera året. Jag har i alla år haft kalendrar där jag skriver i lite anteckningar om vad som helst, det blir som en årlig dagbok om jag sköter det som jag vill...
Årets almanacka är från en tidning som är inriktad på personlig utveckling och har lite tänkvärt innehåll för varje månad- för januari tänker de att man ska ställa sig lite frågor om året som varit och vad man önskar sig av det nya, och jag tänkte ta mig en funderare på dem och sen se i slutet av året hur det blev:


Vad gick bra förra året?
Vad blev jag riktigt glad av?
Vad lärde jag mig?
Vad var riktigt viktigt för mig?
Vilka relationer vill jag fördjupa?
Hur vill jag att mitt 2012 ska bli?

Ja, idag är det i alla fall en proteindag och hittills har det gått bra, värken i magen är borta och ett kliv upp på vågen sa mig att det går åt rätt håll igen.....
Jag har bestämt mig för att vänta till efter nyår innan jag drar upp riktlinjerna för andra delen av konsolideringsfasen och om jag inte är tillbaka på förejulvikten till trettonhelgen, blir det allt ett par attackdagar och lite crusing som start på det nya året.

Frukost idag: Hsvrekligröt med linfrön
Lunch kommer att bli: inkokt lax och 2 äggs omelett

eftermiddagen har varit jätteseg- jag känner mig trött och febrig som om jag håller på att bli krasslig..... godistarmen har svidit hårt, och jag har varit på väg till skåpet med julgodis flera gånger- men jag har bestämt mig- jag SKA inte äta något godis idag....
Så jag är ganska stolt över mig själv nu när jag överleft eftermiddagskaffet utan varken godis eller kaka, bara en svart kopp.

Pratat med lilla gubben som är hemma och ledig, han åker och handlar lite mat och frågade om jag ville ha något från affären- det ville jag, en grillad kyckling så har jag både till i kväll och till lunchlåda i morgon...... själv tänkte han göra pannkaka och ärtsoppa torsdag som det är.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar