tisdag 20 december 2011

Tisdag 53/ 120

idag åker jag komunalt- buss ända hemifrån till Spånga för bussbyte till Rissne, Hallonbergen, Sundbybergs park, Råsta, Järva, Bergshamra, Danderyds sjukhus för bussbyte förbu Mörby C mot Enebyberg... det tog 1 timme och 25 minuter till jobbet...... och frukost fick jag äta när jag kom fram....
Jag brukar kalla SL s trafik för röda limosinservicen och Blå tåget och jag har pendlat komunalt i många år men numera är det inte så ofta... att jag gör det i dag är för att jag ska till Tumba för att vara ensam med lilla Viktor och då hans mamma har en tid att passa vill jag för allt i värden inte bli sittande i köer om något skulle hända i halkan på E4.an och Essingeleden....
Fördel- jag får gå från jobbet tidigare.....
Det är första gången någon annan än pappa har hand om den lilla grabben så det ska bli intressant att se vad som händer när vi är på tu man hand. De andra barnbarnen verkar tycka att det är ok när det är jag som hämtar på dagis och fixar middag, men de har ju fått öva på det ett par gånger....
En annan fördel när man åker kommunalt är ju att man får röra på sig lite mer än när man kör bil, redan på väg till jobbet hade jag fått ihop till halva dagens minimimotion och eftersom det var ett tag sen jag var ute och gick tyckte jag att det var rikgtigt skönt- lite halt dock.....

Nu är det snart eftermiddagsfika här och jag tänkte festa loss på en frukt till kaffet, annars har det blivit så här så här långt,

Frukost: havrekligröt med linfrön, 1 kokt ägg , 1 kopp kaffe
lunch: Lammfärsbiff med en liten klick tzatziki och olika grönsaker från salladsbänken
mellis: ett äpple får det bli
midag: har jag ingen aning om vad det kan bli för en barnvakt, men jag räknar med att middag ingår i uppdraget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar