torsdag 8 december 2011

Onsdag och torsdag 40- 41/120

Den här veckan har rusat ännu fortare än förra och förra, hur det nu är möjligt så är det fredag i morgon igen!
Dagen i går fick ett oväntat slut eftersom jag fick rycka in som dagishämtare. På vägen ut till Bro stannade jag och handlade, knattarnas pappa/ min yngsta son fyller år idag och jag köpte presenter till honom, min plan var att vi tillsammans skulle fixa paket och teckning till pappa och att Linus som är 4,5 skulle överlämna överraskningen till sin pappa idag....
Att klippa till presentpapper kan ju vara lite svårt men Linus klarade det galant och efter en stund kunde vi gömma 3 paket på ett hemligt ställe, sen blev det sagor, tv, bad och lek innan det var dags att hoppa i säng- jag vet inte vad jag gör för fel för jag lyckas aldrig få dem att somna när jag är ensam med dem, jag hoppas att de inte var allt för trötta i morse...
På förmiddagen kom sms från födelsedagsbarnet som tackade för presenten, han hade fått sång och kaffe på sängen och paket- det uppskattades...
på eftermiddagen fick jag veta att han var på akuten- njurstensanfall- kunde jag hämta i morgon med? de tänker spränga njurstenen eller operera.....
Jo då han kom hem på kvällen- de har sprängt med ultraljud förhoppningsvis blir det bättre nu och jag får åka hem och ha fredagsmys..
I kväll kom den äntligen- vår nya soffa.... över en timme tog det för budfirman att transportera den upp till 5.e våningen till oss, men nu är den här och passar jättebra i hörnan vi gjort i ordning.
Det var en springdag idag också och jag var tvungen att köpa lunch i en affär på sveavägen- det blev en sallad till lunch för plötsligt hade jag glömt att det var torsdag och proteindag- så nu får jag ta nya tag i morgon igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar