fredag 16 december 2011

Fredag dag 49/ 120

jahaja, ännu en vecka till ända i consolideringsfasen och jag står kvar på samma vikt den här veckan också... lite lustigt att det gått uppåt under veckan och ändå slutar på samma siffra den sista dagen....

Idag har jag varit på älvsjömässan hela dagen, på skattekurs. Ett årligt arrangemang chefen skickar mig och ekonomichefen på varje år, man får nämligen en utmärkt dokumentation av nyheterna i skattelagarna, och den vill han gärna läsa... vi sitter av ett par timmar och får både för och eftermiddagskaffe och lunch med musikunderhållning och slipper vara på kontoret en dag....
Vill du veta något om nästa års nyheter? tja SL tippas höja sina avgifter nästa år igen, så avdraget för resor till och från jobbet kommer att höjas till nästa deklaration- någonting som inte alls är populärt på andra ställen i sverige, men det är inte så kul för oss i den här stan heller som får betala mera för nåt som inte blivit ett dugg bättre än förra året..... vad vi märkt i alla fall.....
Idag åkte jag faktiskt kommunalt och det gick som det skulle och jag kom fram i den tid jag tänkt mig och det var ju bra, jag hann äta en halv halva av en ostfralla och bränna tungan på kaffet.... efter lunchen smet min kollega och efter eftermiddagskaffet smet jag hemåt, kändes lyxigt att komma hem en timme innan jag vanligtvis slutar....
Kvällen ägnades åt fredagsmys med min älskling med god middag med kött vi köpte i Norsholm i helgen som var....och på spåret, där första frågans svar var min gamla hemstad Sigtuna- klart att jag tog den innan de som tävlade på tv- vad trodde ni? Alla andra frågor kunde jag ju också.... det är ju bara två år sen jag flyttade därifrån.....
idag har jag haft min fria måltid och jag har ätit så här:

frukost: havrekligröt, rivet äpple och ett kokt ägg
mellis: kaffe och en halv underdel av en rågfralla med smör, ost och gurkskivor
lunch: ungskokt torsk, hummersås, kokta grönsaker, sallad, kaffe och liten chokladbit
mellis. kaffe och kaka
middag. ryggbiff, sallad med massor av olika grönsaker, lite kex och  grönmögelost, ett par glas vin....
kanske blir det lite glass och kaffe till filmen med Hugh Grant senare

I morgon är det lördag- ny consilationsvecka, ev är vi barnbarnsvakter annars ska det bakas mandelmusslor som skall tas med på julafton, planering av mat i veckan som kommer.... lite julmat ska vi ju fixa till på lördag- på vår att göra lista står skinka, revbenspjäll och jansson.... och så ska jag göra en ris ala malta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar