lördag 17 december 2011

Dag 50/120 Lördag

Lördag och vägdag.. lite spännande var det allt för jag har inte följt några medvetna planer och i går på skattekursen blev det ju båda ostsmörgås och kladdkaka.....
Men min vikt hade inte ändrats alls sen förra lördagen vilket jag är väldigt glad och nöjd med med tanke på gårdagen och att det ju faktiskt var fritt frossande på julbord förra helgen.
Och nån motion har jag ju inte lyckats fått till den här veckan heller...

I går blev det sent i säng- vi tittade på varandra när vi drog täcket över våra otrötta kroppar vid halv två tiden i natt- vad har hänt med oss???? Ja, i morse kunde vi ju unna oss att sova så länge vi ville så det gjorde inte så mycket att det var sent i säng.... och i morse var klockan halv elva innan det blev frukost så maten idag har ju inte blivit som den borde heller...

I dag har det snöat, och så fort tussarna började ramla från himlen kom julkänslorna, det var mysigt att äta sen frukost, tända ljus och titta på snön.....
resten av dagen har jag tillbringat i köket bakandes. Hundratalet mandelmusslor, ett par saffrans längder och surdegslimpor har det blivit.
Just mandelmusslor blev det för att jag lovat ta med mig till julborden, och så ska tjejerna- mina sonhustrur få såna formar i julklapp så jag tänkte att de skulle få några hembakade och farmors recept också. Stolt över mig själv är jag för jag har inte smakat på smulor eller stoppat i mig några kakor trots att de står på ett stort fat på köksbänken....
Men sen kom min älskling och undrade om vi skulle fika, han ville smaka julbaket och då tog jag en lite mussla....
Jag har fortfarande en konstig bismak i munnen och funderar på vad den kommer ifrån- jag har ju problem med värk i lederna och blev rekomenderad att prova nyponpulverkapslar kanske är det dem som ger mig problem?

Frukost: 1 sk bröd med skinka, 1 sk bröd med kokt kallt skivat ägg och en liten klick kalles light- kaffe
ingen lunch men proteindrink vid två halv tretiden
mellis: julmust light, 1 liten bit saffransbulle, 1 liten mandelmussla
middag: kommer att bli hemgjord pizza med skinka, champinjoner, oliver och riven ost och en god sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar