måndag 19 december 2011

Den 52.a dagen av 120

Har uppdaterat min viktkurva på viktpejl och satt upp ett nytt mål- att hålla samma vikt under jul/ nyårshelgen..
hade kanske dålig fantasi men nåt mål måste man ju ha...
En av mina kollegor som under den här tiden varit lite ointresserad av mitt Dukanätande berättade idag att hon efter nyår skulle se till att få ordning på sina lunchpromenader och ätande, kunde jag inte dela med mig av mina Dukanrecept åt henne? Visst kan jag det- men jag minns också hur besvärligt hon tyckte att det verkade vara att inte ens få äta vattenrika grönsaker som tomat och gurka under proteindagarna för att inte tala om att avstå från alkoholhaltiga drycker.....
Men visst kommer jag att stötta och ge råd- jag har ju märkt att det här är det bästa sättet att gå ner i vikt på, idag kom mitt ex av Må Bra tidningen och såg att i nästa nummer kommer det att stå om Lina igen, som var den som inspirerade mig att prova dieten....

 Idag har jag haft en proteindag, och det gick bra hela dagen, så här har jag ätit
frukost: havrekligröt med linfrön, kanel
lunch: tacofärs och 1 stekt ägg
middag: mera köttfärs i form av köttfärssås... och så blev det en liten bit gurka och en liten tomat- så helt proteinriktig har jag ändå inte varit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar