lördag 10 december 2011

Lördag 43/120

Ojojoj- den här veckan blev inte alls som jag tänkt mig och jag känner att jag ligger efter i mina uppdateringar och mitt bloggande har bara blivit hipp som happ det också- kanske lika bra, jag skulle bara bli förfärad om jag skrev vad jag gjort och framförallt vad jag ätit.
En av sönerna har ett tag provat att äta LCHF kost- han har problem både med magen och med migrän och båda sakerna hade han hört skulle kunna bli bättre med den kosten- förra helgen fick han njurstensproblem och i torsdags blev det akutbesök på ett av stadens sjukhus- i går var det dags igen, han ringde mig när han väntade på ambulansen och jag stängde mitt arbetsrum och åkte och mötte upp för att få nycklarna hem till dem så jag kunde hämta barnbarn på dagis....för såklart jobbade mamman kväll på restaurangen hon håller till på på arbetstid, och kunde inte byta ( vem byter till sig ett kvällspass en fredag? typ ingen )
Så istället för god middag med min älskling, blev det fredagsmys med godis, ostbågar och adventskalender med mina småälsklingar....
jag kom istället hem mitt i på spåret och fick krypa ner i min nya soffa och titta på film och ta ett glas vin.

Trots en hektisk vecka kan jag konstatera att jag nu har gått ner 1,4 kg sen jag gick in i consolideringsfasen, nu är det 100 gram kvar till den vikt jag tänkte mig när jag började resan, så det känns helt ok att njuta av äventyret som väntar idag - Julbord i Norsholm, en liten ort utanför Norrköping som vi kom till på vår Göta Kanalfärd i somras och där det finns en gårdsbutik med otroligt fint kött- vi har beställt oss en 8 kg jullåda med skinka och annat som vi tar med oss imorgon när vi åker hem....

Så nu ska jag gå och packa det sista och åka iväg- ha en bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar