fredag 23 december 2011

Fredag före dopparedan 56/120

I dag sitter jag mest och betar av tid- varför tänkte jag inte på att ta ledigt idag? Är lite mer än sur på mig själv, och hemma ligger antagligen min älskling och trynar gott för han är ledig minsann.... hoppas att han städar lite när han vaknar....
Annars är det mesta klart nu- i går gjorde jag ört och senapssill, sillsallad och janson som fick åka in i ugnen när skinkan åkte ut, bara revbenspjällen kvar att ägna sig åt ikväll och rim till de klappar som ska ha det- om jag får till några under dagen....

På kontoret är vi två som sitter i varsitt rum och ugglar, och hittils har jag haft 2 ingående samtal- ett var från en av ägarna så jag kan inte påstå att jag har det stressigt idag precis..... snart är det lunch och idag lutar det åt chivapipi i rstaurangen, sen ska jag vattna alla våra gröna växter- de är manshöga och gamla, vi har haft dem i minst 30 år så det är en av mina viktigaste uppgifter, att få dem att överleva......
sen tror jag nog att jag åker hem vid halv fyra åtminstone, då ska jag ta vägen förbi en mataffär och stödhandla lite bra att ha saker som tagit slut eller vi helt enkelt glömde bort häromdagen.

I kväll ska vi  äta kyckling, sen ska jag tända alla ljus, och sätta mig i soffan och njuta av ett glas rött och luta huvudet mot axeln på min käraste....

God Jul alla människor därute.....

Frukost: havrekligröt med linfrön, solroskärnor och pumpafrön strösslat med kanel
Lunch: 5 chivapcici, ajvar, riven morot, spenat mm grönsaker, lite kokta grönsaker ( broccoli, morötter )
Mellis:
Midag:
Kvällis:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar