måndag 12 december 2011

Måndag 45 / 120

VIlken tur att man fick se solen i helgen, idag är en riktigt trist dag här i Stockholm. jag var ganska trött i morse ändå kom jag upp itid och iväg, det vara bara det att jag måste stanna och fylla på bensin- sånt gör mig så irriterad på mig själv, jag hade ju hela helgen på mig, i alla fall hela söndagseftermiddagen, men nejdå inte tog jag mig för då.
Trafikverket har gjort en krånglig omläggning av min färdväg till jobbet och jag har insett att det vill till att komma iväg i tid om man ska slippa sitta i köer, så nu försöker jag sticka tio minuter tidigare vilket ju sprack på grund av mitt tankande. Fast idag spelade det inte så stor roll några hade krockad och trafiken stod så gott som still.. så jag kom 20 minuter försent i dag....
Grytan jag gjorde i går kväll blev en lagom lunch idag, ännu har jag inte tänkt ut vad det blir till middag- jag försöker få ihop den där önskelistan till gubben så att han vet vad han kan överraska mig med- det är hans önskemål och jag har inga ideer alls just nu.....
Fast vädret är lite trist har jag jättestor lust att gå på promenad idag, men nu har jag fått problem med mitt oonda knä som plötsligt blivit svullet-  i morgon ska jag till bästa Maria och få den där massagen som inte blev av förra veckan då hon blev sjuk, ska låta henne klämma och känna lite på det där knäet och se om hon har nån idé om vad det kan bero på.

Maten idag så här långt:
frukost: Havrekligröt med 1/2 rivet äpple och kanel
mellis: 1 clementing
lunch: lövbiff kokt i buljong tillsammans med wookgrönsaker
mellis: 1 underskorpa med en skiva ost o bregottskrap
 middag. ugnstekt viktväktar falukorv med en sallad av isberg, tomat och gurka, en bit hårt bröd
kvällis: light julmust, två pepparkakor och en bit lussebulle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar