lördag 7 april 2012

74/90 Påskafton fusk och glömska...

Idag vaknade jag till solsken och blå himmel- det är bland det bästa jag vet, det gör mig glad att vakna när det första jag ser det där blå....
Vi bor ju hlgt upp i ett hus som ligger på en kulle, utanför fönstret är dels Mälaren och dels en skog och vi bor liksom över trädtopparna så vi har bra utsikt.... men när man ligger i sängen, då ser man bara himlen...

Efter en rejäl frukost packade vi en kasse med korv, bröd, kaffevatten, dricksvatten och lite nödproviant som kexchoklad till lilla gubben..... utifall att vi skulle bli borta länge och så att vi skulle slippa svälta ihjäl..... och åkte till varvet...
-
och på vägen dit insåg jag att jag hade glömt att det förutom påskafton är lördag och min veckovägdag.....
och när jag ändå är i gång med bekännelser är det lika bra att erkänna: idag har jag fuskat, jag har ätit vanlig varmkorv med bröd, en rulltårte skiva och lite vanlig marabou choklad- rulltårtan var helt onödig, men vi firade att vi fått av täckningen över båten och det var vad som fanns i kiosken på varvet...

Om ett par veckor är jag i fas 4 och får äta vad jag vill när jag vill utom då det är proteindag, så mitt fusk idag är inte så allvarligt eftersom jag ju ska stå still i vikt och inte gå ner...å andra sidan är det ju ändå påsk och någonting ska man väl kunna unna sig lite extra- efter helgen blir det tid att skärpa till sig igen...

listan på allt vi hunnit idag är lång och jag ska inte ens försöka att skriva allt, men jag har i alla fall jobbat med slipmusen på ett par av badstegens teakplattor, målat i ett par stuvfack, plockat undan olika lådor med bra att ha grejeor som bör finnas med på färden om något händer och stuvat undan dessa på sina förvaringsplatser...osv.

Vi hjälptes åt att ta bort de presenningar och ställningen som håller upp dessa och bildar "tältet" båten bor under på vintern, så nu har vi inget tak över huvudet om det regnar i morgon, men vi får mer sol och bättre utrymme till det som ska göras då.....
och på måndag - då ska vi sjösätta.

Vi hade tänkt att ta en cykeltur på kvällskvisten, men när vi kom hem och middagen var lagad och äten var vi så trötta att vi valde att vila oss en stund, det tog inte lång tid förrän vi snusade och när klockan ringde 10 i 8 trodde jag att det var morgon igen....

lite städa undan i köket och disk och lite tv, sen blir det nog sova tidigt ikväll igen...låter det som om jag har en tråkig påsk som inte umgås med släkt och vänner i helgen?
Lugn, bara lugn de kommer hit allesammans nästa helg och i morgon är det middag hos svärfar.

Dagens mat.
frukost: galett av 2 ägg, 2 skivor kalkonpastrami, 2 skivor skinka, Jorgubbsshake med vaniljprotein, te
lunch: 2 varmkorv med bröd
mellis: kaffe med en skiva rulltårta
middag: rostbröd med hemgjord skagenröra, saltinbakad lax med dillfärskosttäcke och sallad,
2 glas chardoneyvin, 1 kopp espresso och lite choklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar