måndag 16 april 2012

Måndag, Måndag.... dag 83/90

Vilken kalashelg jag haft. Först mitt födelsedagskalas med bra mat, lite tårta, lite bubbel i lagom mängder. Nästan hela tjocka släkten trängde in sig i vår lilla lägenhet och det var roligt och mysigt att ha de där försåss..
och i går valde vi bästa dagen i april för årets första båtfärd, till landet för att hämta alla grejor där ute i stugan på ön.´.. och fast vi fick börja dagen med att sopa av flera centimeter snö från båten för att kunna gå på den fick vi en underbar dag med sol och årets första utelunch...
(potatissalladen fick min älskling ha för sig själv)

och uppe i backen vid stugan, fanns det fullt med det här vårtecknet:



Efter allt bärande, städande och putsande var det väldigt skönt att krypa ner i sängen i gårkväll och i natt har jag sovit som ett barn....

men nu är det måndag och nya tag inför den sista veckan i 3.e fasen- efter förra veckans festande ska jag ta nya tag, jag längtar efter att ta på mig träningskläderna och ta en lång snabb runda när jag kommer från tandläkaren ikväll. idag blir det pga av tandläkarbesöket en kort lunch men från i morgon är det lunchpromenad varje dag som gäller, jag ligger lite efter i min träning till vårruset...

resten av träningsveckan planeras så här:
tisdag- lunchpromenad + yoga
onsdag- cykling ( massage på lunchen, hinner inte gå)
torsdag- lunchpromenad + jogging
fredag- lunchpromenad + cykling
lördag- cykling
söndag långpromenad med intervall

Dagens matplanering:
frukost- 2 galetter med linfrön, med kokt skinka, te och vatten
mellis- kaffe
lunch- sallad, pastrami och ett kokt ägg, vatten
mellis- kaffe
middag- laxsallad med kokt ägg

Tandläkarbesöket tog nästan en timme- avtryck skulle göras för en krona- när jag gick fick jag räkningen för förra veckans besök- ja, intee blir det här ett billigt nöje....

Efteråt drog jag på mig träningskläderna och tog en efterlängtad lång snabb promenad- 5,5 km avverkades på 49 minuter och det är jag nöjd med eftersom det var drygt en och en halv vecka sen jag var ute och rörde på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar