söndag 22 april 2012

Dag 89/ 90 ett garage är bra att ha.....

Att ha ett garage är bra, bor man som vi i hyreshys brukar man få vänta länge på att få ett- det gjorde i alla fall sambon innan han fick ett. När jag flyttade in hade jag tur och lyckades klicka i en intresseanmälan före alla andra... så vi är väldigt priviligerade för vi har varsit garage....
I mitt garage är förvaringsplats när vi köpt hem balar med toa och hushållspapper och för våra fritidssaker, däck osv...
Sambons är mest verkstad- där kan han tillverka saker av olika slag mest till båten...i dag har där varit systuga- vi håller på att sy en sk sprayhod till båten- man kan väl säga att det är en sorts sufflett av tyg....
Det går åt mycket plats när man syr grejer till båten för man behöver bre ut sig ordenligt när man ska klippa till de olika delarna.....

Så där har jag tillbringat det mesta av den här regniga söndagen.... förutom en stund på förmiddagen som jag ägnade åt att fylla olika burkar med socker, mjöl, salt och kryddor som ska vara i båtens skafferi, så nu finns där både havrekli, linfrön och sötningsmedel....

Lagom till middagen kom sonen och sonhustrun så vi kunde byta tillbaka bilarna och när de åkt åkte jag till coop och handlade, kom i väg lite sent så jag missade halva mästarnas mästare- men den spännande duellen såg jag ju....

Dagens mat:
frukost- jordgubbs smothie, 1 kokt ägg, te

lunch- hemgjord hamburgare

middag- Fläskkarregryta

kväll- te, hårt bröd med 10% västan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar