måndag 23 april 2012

Den sista 90.e dagen av konsolideringen

...och i morgon är jag i stabiliseringen, där ska jag vara resten av mitt liv och nu är jag enligt Mr Dukan botad från min övervikt.... i alla fall så  länge jag följer hans råd och regler...

Det ska bli intressant och spännande.....
och det känns lite ovisst och allvarligt- nu är det upp till mig om det ska hålla hela vägen...
men det är klart att det gör, jag vill ju inte göra om den här resan en gång till....

ungefär 13 kg har jag blivit av med med hjälp av det här sättet att leva, visserligen har jag gått upp lite den senaste två veckorsperioden, men jag är säker på att det beror på för lite rörelse och redan idag ska det bli mer ordning på den punkten...
Matmässigt har jag inga problem med att fortsätta med en proteindag/ vecka, äta havrekli, motionera och dricka mycket vatten i fortsättningen heller....

Jag kommer i fortsättningen inte behöva hålla räkning på dagarna, och jag kommer inte redovisa vikten varje vecka utan en gång i månaden bara..... men hemma för mig själv kommer jag ju ha lite koll ändå förståss...

Idag blev det äntligen en lunchpromenad- jag skriver äntligen föt att det inte blivit av på ett par veckor och jag har saknat det....


Direkt när jag kom hem slängde jag på mig träningskläderna och tog med kärestan en cykeltur till Drottningsholms slott, 23,5 km blev det och med en liten paus för att dricka vatten då vi vände tog turen 1,5 timme då jag kom upp i den svindlande farten av 22,5 km/tim och förbrukade 793 kcal- nu vore det väl konstigt om den där uppgången inte ska ge sig....




Konstigt nog var jag inte så trött när jag kom hem, med tanke på att det här var den andra längre cykelturen jag tar mig för, tvärtom var jag ovanligt pigg och lugn när jag stökade vidare i köket med båtburkarna och middagsmatlagning, det blev tom lunchlådor klara till i morgon.....

Egentligen borde jag satt mig ner en stund med några papper som ska fyllas i till utvecklingssamtalet jag ska ha med min chef i morgon, och jag borde ha sorterat och strykt den där högen med tvätt... det är mycket som ska göras nu, det känns som om dygnen har alldeles för lite timmar....

Dagens:
frukost- havrekli gröt med linfrön, solros och pumpafrön, lite goju och en lite skvätt mandelmjölk, kaffe

mellis- ett kokt ägg

lunch- grytrester från gårdagens middag

mellis- några skivor pastrami och lite mer av resterna åts på jobbet- för på eftermiddagen kom solen och jag och sambon kom överens om att ta en cykeltur så fort jag kommer hem, så det blir sen middag för min del....

middag- keldas sparrissoppa med bitar av sparris och persilja i, 2 fullkornsbrödsskivor med frön i med kalkonskovor, tomat och ost på som fick bli varma mackor till, mycket vatten och en stor kopp te med lite lite mandelmjölk i- bara för att jag ville testa om det var så gott som jag läst, och ja, det var inte helt ogott men jag brukar inte ha mjölk i te så jag tänker inte börja nu.
Men mandelmjölk var en överraskning, skvätten jag hade på gröten i morse lämnade en god eftersmak långt in på förmiddagen. Jag ska bara kolla näringsvärdet så jag inte börjar använda nåt som är för kaloririkt....

jag gör som vanligt och fyller på eftersom.....

Ha en bra måndag!

3 kommentarer:

  1. Tror inte du behöver vara orolig, det kommer att gå galant.
    Och om du fortsätter blogga så kan vi andra Dukanare hålla ett öga på dig och lyfta ett varnande finger om du börjar slarva för mycket.
    Jag skämtar bara, inte behöver vi hålla koll på dig, men kanske att vi läsare kan sporra dig att fortsätta på den utsatta vägen.
    Angående fikat på Huddinge så kanske vi kan hålla kontakten på Facebook?

    SvaraRadera
  2. Jag kommer fortsätta blogga- tror att det är ett bra sätt för mig att hålla koll på mig själv, och ni som läser får gärna huta åt mig när jag slarvar eller latar mig för mycket...
    jag hoppas att vi kan träffas och ta den där frusna yoghurten i gallerian istället, en eftermiddag när den där efterlängtade tiden som kallas sommar kommer...
    ... och genom facebook kan vi ju också ha kontakt, precis som du säger...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det vore majsigt att träffas över en frozen yoghurt och sitta ute i solen och gaffla lite.
      Vi hörs på fejjan.

      Radera