måndag 2 april 2012

Dag 69/90 Ny vecka, nya möjligheter....

Ny vecka och nya möjligheter att glömma förra veckans misslyckande, bara att ta sig i kragen, plocka fram quickfix kitet, le mot sin spegelbild och inbilla sig att allt är som det ska....

ja, så farligt är det inte för min del- igår kväll satt jag med min planeringskalender, begrundade vad som inte var bra förra veckan och gladde mig åt att det mesta ju var rätt så bra...
Tänkte efter vad det skulle serveras för mat till mig vid veckans luncher och middagar...
Det kanske är trist att ha allt planerat, men jag gillar det- jag gör en grovplanering utifrån vad som finns i skåp, kyl och frys och så skriver jag in vilka råvaror jag ska använda, tex.
Må Lu- kycklingrest Må mi: köttfärs
Tis Lu- köttfärsrätt Tis mi: Fisk
Onsd Lu - Fisk Onsd mi: soppa osv

Så när jag gör middag en dag, tar jag bort till lunchen dagen efter och gör en annan rätt av det, det kan bli köttfärssoppa av en rest tacofärs, kycklingsallad av en kycklingrätt osv....

Efter jobbet blir det en snabb lång promenad- enligt träningsprogrammet ska den ta 45 minuter idag...men jag är mer sugen på att cykla idag också, så jag får se hur det blir...
å andra sidan har jag varit trött och frussen idag så att slänga sig på sängen känns riktigt lockande- hoppas bara att jag inte blir sjuk nu...

Det blev en snabb 40 minuters lång runda när middag och disk var avklarade, sen var det 30 minuter i februari och en stund i soffan med mer vatten och vatten...

Dagens mat.
Frukost- havrekligröt med linfrön, gojibär, kanel och frön - det är godare med en skvätt mjölk, men är det mjölkförbud så är det....

mellis- en kopp grönt te, ett kokt ägg

lunch- kycklingwokrest från lördags, ett kokt ägg, vatten

mellis- kaffe

middag- någonting med köttfärs...= köttfärsbiff, rivna morötter med persila, vatten med bubbel

1 kommentar:

  1. Jag försöker också planera i förväg vad vi ska äta i veckan, och för det mesta fungerar det, men ibland har familjen önskemål som gör att det skiter sig.
    Men jag slänger inte ofta bort nånting, utom möjligen grönsaker, för när inte jag äter grönt, gör inte de andra det heller, tyvärr.

    SvaraRadera