torsdag 5 april 2012

Dag 72/ 90 är kvasten laddad med ägg...

så att jag kan resa lugnt till Blåkulla...

Laddad och klar för flygtur ;)idag var det kort dag på jobbet, sen åkte jag hem och städade innan jag trängde ihop mig med alla andra som skulle handla just idag..Nu ligger 4 lediga dagar framför mig och det ska bli skönt, och lite skönt tycker jag att det ska bli med "skitväder" i morgon, för ingen tvingar mig att gå ut om jag inte vill....
Vi firar påsk med att jobba klart på båten och kanske, kanske, kanske får vi sjösätta på söndag..

Inga problem för mig alltså, vad som ska bjudas eller inte ätas för att det är helg, å andra sidan är det ju en bra helg matmässigt för oss Dukanister med alla ägg, lax och grönsaker.....jag har inga problem med att man ska äta godis eller speciellt fika tillbehör så i min "värld"är det alltså inga mer problem den här helgen än det var förra... i alla fall inte matmässigt....

Nu sitter jag med en kopp neskaffe och väntar på att få vin levererat, spännande att se vad det är för viner den här gången och roligt att fylla upp vinsamlingen till nästa helg när vi har kalas i huset.

Dagens mat:
frukost: havrekligröt med linfrö, kanel, frön och gojibär, ett kokt ägg

lunch: isbergssallad, några körsbärstomater, en köttfärsbiff, ett kokt ägg, en bit hårt bröd

middag: sill, en potatis, 1 kokt ägg med rom, bröd och ost

1 kommentar:

  1. Det blev ingen kvasttur för mig, kröp i säng vid niotiden.
    Svar: Ja sjuka gubbar är det synd om, men nu är det mest synd om mig, helt under isen och dessutom plus på vågen. Buhuhu.
    Glad Påsk
    kram Mona

    SvaraRadera