onsdag 4 april 2012

Dag 71/ 90 idag ska jag ut och cykla...

I träningsprogrammet står det alternativ träning idag, och eftersom jag har ny cykel nu har jag sett fram emot dagens cykeltur sen i söndags....
jag har laddat med mellis så jag ska inte behöva äta middag före utan äter någonting efteråt istället.

Dagen idag har varit fylld med händelser och mycket jobb, det är ju halvdag före långhelg i morgon så det är en del saker som behöver vara klart- leverantörsbetalningar tex.

På förmiddagen kom vår påskhare (jag) och delade ut årets påskägg till allas förtjusning- en gammal tradition som man inte kan sluta med bara för att jag numera inte äter godis.

De där äggen har varit en riktig frestelse för mig som först fick skämma ut mig på Willys när jag köpte 6 kg smågodis, sen fick jag fylla alla äggen som förvarades i en stor papperskasse i mitt kontorsrum tillsammans med resterna i en plastpåse som igår hälldes upp till mötesgästerna för att fyllas idag till personalen....

I dag valde jag att äta lunch med kollegorna som jag brukar försöka göra en gång i veckan mest av sociala skäl, det är lite småtrevligt att äta tillsammans när man inte gör det varje dag. Gör jag det oftare blir jag så trött av matsedeln, den enformiga salladsbuffén och gubbarnas jobbsnackande....

Dagens mat och planering:
frukost- havrekligröt med frön, kanel och gojibär och 2 kokta ägg

mellis- lite köttfärsrest sen i går

lunch- 2 dubbla strömmingsflundror, rivna morötter, skivad gurka en bit groft bröd, vatten och kaffe

mellis- kaffe, lite mera köttfärsrest och ett kokt ägg

middag- efter cykelturen var det gott med en hemlagad hamburgare med bröd, sallad och röd lök och mycket bubbligt vatten

dagens träning: cykeltur- 2 mil, 1,5 tim till Hjulstakorset,Barkarby,Veddesta, Viksjö, Backlura och hem till Hässelby, vi visste inte riktigt var cykelvägarna gick och fick vända ett par gånger, därför tog det lite extra lång tid, men -680 kcal fick jag på köpet.

Det var ganska kallt, och när vi kom hem var jag jättefrussen och nu sitter jag med flisbyxor, hodtröja och varma socker och tittar på aktuellt- känns som om jag kryper ner i sängen tidigt i kväll...

ha en bra onsdagseftermiddag/kvälls kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar