måndag 9 april 2012

Påsken är slut och nu ligger hon där…

Vid 11- tiden i förmiddags var hon på plats i sitt vatten, och genast vidtog nya sysslor att bita i. Ett par timmar senare satt masten där den skulle och vi kunde puttra till vår boj vid bryggan...

I morgon blir det att åka till jobbet igen, men först ska jag till min tandläkare.När jag var där på koll för ett par veckor sen hittade hon en rotfylld tand som spruckit och nu behöver en ny krona, så det ska vi ägna oss åt i april jag och hon- suck! Det blir ju inget billigt nöje heller....

Annars är det ju en kort vecka som ligger framför oss, och för mig är den fylld av planering för här är det födelsedag och kalas på lördag med de närmaste...med öppet hus, god mat och dryck, kaffe och tårta och fiskdamm till barnabarnen..... och jag tänker inte ha ett dugg dåligt samvete för att jag den dagen inte är ett dugg följsam de Dukanska reglerna....

Om jag ska sammanfatta påsken, tycker jag att den varit bra, visst har det blivit både det ena och andra odukanska instoppat i munnen-- visst går det att vara strikt fast man gör ovanliga saker, men jag har inte varit det till hundra procent, och jag har druckit alldeles för lite, det är så krångligt med att gå på toaletten när man är på ett båtvarv.....
men vikten är stabil....och det är det viktigaste ändå...
och det har varit väldigt skönt att vara ledig i så många dagar....

Dagens mat:
frukost- dukanpannkakor med jordgubbar och lite riven kokos, te, vatten
lunch- hamburgerbröd av dinkel med mjukost och påskskinka, kaffe
middag- rökt fläskfile, lite potatissallad, och grönsakssallad, knäcke med mjukost.... rött gott italiensk vin

Snart sista avsnittet av 30 grader i februari- sen ska jag sova gott!

1 kommentar:

  1. Måste kännas skönt med en stabil vikt, fast jag tycker du verkar ha skött kosten bra, inga stora utsvävningar.
    Svar: Ja, om inte min kropp blev chockad denna påsk så vet inte jag, men magen mår hyfsat bra konstigt nog.
    Så nu väntar jag ivrigt på att vågen ska hicka neråt igen.

    SvaraRadera