tisdag 17 april 2012

84.e /90 såååå tröööött!

Idag är jag så trött att jag inte vet hur jag ska ta mig igenom min arbetsdag....
En till alldeles för sent i säng tror jag det beror på, för jag tyckte jag sov gott men kort...
och så är jag så törstig.....
trötthet och törstighet, undrar om det är symptom på någon sjuka av något slag?
Vårtrötthet kanske?
eller
vanlig hederlig leda?

Tisdagar är ju annars min favoritdag, i alla fall på kvällen när det är yoga. I kväll börjar en ny 10 gångers omgång, förra veckan var jag så stel i kroppen efter allt båtjobb och en lång cykeltur kvällen innan ikväll hoppas jag det går bättre fast jag har ont i min axel igen och är stel i knäet.... jag är inte den som gör övningarna snyggast precis, men efteråt känns det så bra, och jag tycker att jag blivit mycket bättre i mina mer slitna och stela delar av kroppen sen jag hittade den här träningsformen...

På jobbet är det väldigt lugnt då halva styrka är borta idag och chefen sitter upptagen med några av kollegorna i utvecklingssamtal. Nästa vecka är det min tur och jag har fått papper som ska skrivas i, så jag funderar lite på då och då- vad och hur jag vill utveckla mitt arbetsliv och vad jag kan ge mer till företaget.....

Det enda spännande som händer här idag är att en kollega har budgivning på ett hus hon ska sälja och att en annan ska firas som fyllt 40 i helgen- det vankas med andra ord tårta till eftermiddagskaffet.... ja, för kollegorna, jag har ätit tårta i helgen så jag inte vill se en tårtspade på ett långt tag- herregud vad sött och sliskit det var med tårta- jag fick en söt äcklig eftesmak som satt i flera timmar efteråt...
kanske det är den där tårtan som gjort mig så himla törstig i flera dagar?

Dagens mat:
frukost- 2 äggsgalett med kokt skinka, te, kaffe, vatten

lunch- gravlax, sallad, hårt bröd

middag- tomatsoppa, skinka, kokt ägg

kvällsmål-yoghurt rågbröd med rostbiff och tomat

1 kommentar:

  1. Får hoppas det är vanlig hederlig vårtrötthet bara.
    Svar: Jag fuskar ju ibland med vin i alla fall, så det blir kanske ingen större skillnad, men jag ser fram emot frukt och lite ost.
    Tänker absolut fortsätta träna, så det blir nog bra med vikten så småningom.

    SvaraRadera