söndag 1 april 2012

Dag 68/ 90 Söndag- Nu är den min!

idag var det inte så kallt och timmarna med båtjobb var riktigt trevliga, en hel del av det jag hade tänkt hann jag med och nu är hela sittbrunnen och nästan hela överbyggnaden vaxad, för det är med plastbåtar som med bilar, man måste underhålla ytan så att den blir glatt och blank...

På eftermiddagen blev jag skjutsad till cykelaffären för att hämta min födelsedagspresent- den nya cykeln, det var med mycket pirr i maggropen jag till slut satt mig på sadeln- aldrig i hela mitt liv förut har jag haft en cykel utan fotbroms och med fler växlar än 3 att hålla reda på...
När jag koom ut från affären med min cerisrosa springare snöade det stora flingor så det blev en blöt cykeltur på 11 km, då jag skulle lära mig alla finesserna med växlar och handbroms.....
och efteråt var jag jättelycklig men kunde konstatera- en bättre cykel hade jag nog inte kunnat välja....


Det är nyttigt att ge sig på nya utamningar och att prova nya saker ibland- tidigare idag när jag klättrade på stegen vid båten tänkte jag på den första gången för fyra år sen då jag försiktigt klättrade upp och tog mig över kanten.... vad mycket jag lärt mig sen dess, och vad mycket mer jag har kvar att lära mig och hur jag blir säkrare och säkrare för varje år....

Om ett par gånger på cykeln kommer jag fara fram som om jag inte gjort någonting annat än träningscyklat....

Dagens mat blev:
Frukost: galett, 2 skivor skinka, 2 skivor kalkon, 1 kokt ägg, te
mellis: kaffe
Lunch: 3 skivor rostbiff på en rågbrödskiva, tre körsbärstomater, vatten
middag: hemgjord pizza med kassler, tonfisk, champinjoner, purjo, räkor och mager riven ost.

Motion idag: Cykling- 11,33 km, 46,38 min, =-368 kcal

kvällen kommer ägnas åt lite plock, strykning och sånt.....
och att planera mat och motion den kommande veckan- och att fixa matlåda till i morgon, förståss.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar