fredag 20 april 2012

Den 87.e dagen- det regnar, regnar


Och här var ingenting sig likt....på blogger menar jag... får väl studera lite och hoppas jag lär mig hitta blir väl nån sorts utveckling av det till slut...

Veckans sista arbetsdag blev en lugn historia, då jag kastade mig in i mitt senaste projekt- att planera sommarutflykt för oss, har kikat runt och bollat ideér, ringt runt och hört mig för- men alla fick jag inte tag i så det får vänta till på måndag....

Lunchen åt jag i restaurangen med mina kollegor, jag brukar göra det en gång i veckan av sociala skäl och idag blev det korvgryta- det var nog inte mager korv och det var säkerligen inte så fettfritt heller men det var kryddigt och gott och trevligt. och sen fick jag lite fart på magen som varit lite väl trög under veckan..

I morgon är det min veckovägningsdag och på måndag byter jag fas, då tänker jag bara redovisa min vikt en gång i månaden och jag har valt att göra det den 25.e, jag atänkte att det skulle vara ett datum som var lätt att minnas.

Den här veckan har jag varit ovanligt trött även om jag piggnade till efter massagen häromdagen kommer det i kväll bli en mycket lugn hemmakväll, kanske tittas det lite på lets dance men jag tror att jag kommer att somna tidigt....

I morgon ska jag byta bil med sonen som ska fixa på mina nya sommardäck och sen väntar besök hos pappsen- de tänker redan släppa hem honom från sjukhuset efter gårdagens operation så jag får ta och titta till honom lite...

Dagens mat:
Frukost: havrekligröt med linfrön, solros, pumpafrön och goji

Lunch: korvgryta, lite lite ris ( de la gryta uppepå riset så det var svårt att pilla bort en del) råkost, bröd, vatten och kaffe

mellis: det slank ner en mumsmums till kaffet!! - i morgon kommer jag att ångra mig och förbanna mig själv...

Middag. kommer bestå av laxrester, kokt ägg och grönsaker....


Ha en trivsam fredagskväll och en riktigt bra helg!

1 kommentar:

  1. En mumsmums var ju ingen stor synd direkt, betrakta den som fredagsmys.
    Orkade du kolla in Let's dance i går? Tyckte det var lite synd att Bengt åkte ut, det verkar vara mycket krut i den gubben.
    Svar: Jordgubbsfrukosten är intagen, det var gott med lite variation.
    Vore kul att springa på dig i Huddinge, jag fick också tid den 3'e maj.
    Jag ska dit klockan 10 och eftersom jag ska vara fastande så kommer jag vara jättehungrig efteråt och kommer nog att sätta mig i fiket.
    Om du är där då kanske vi kan ta en fika tillsammans?

    SvaraRadera