onsdag 11 april 2012

Dag 78 = 55 är ingen vanlig dag


Idag är ingen vanlig dag för idag är det min födelsedag!

Numera tycker jag att födelsedagar är ganska trevliga dagar, fast jag blir äldre för varje gång...

Jag har nyss varit ute på jobbet och handlat en stor frukttårta som jag ska bjuda kollegorna på till kaffet- det är en tradiotion vi har här på jobbet...
Och jag ska äta en bit jag med, annars firar jag inte så mycket idag, det blir på lördag när hela familjen kommer hem till mig....

Förutom att jag ska äta tårta har jag inte planerat maten just någonting i dag, det får liksom bli som det blir...

När jag ätit mina middagskorvar åkte gubben iväg på styrelsemöte och jag åkte till Martin Olsson och storhandlade till helgen, så nu är kylen proppad med lax och kallskuret till mina gäster och behöver bara köpa till lite grönsaker på fredag eftermiddag, och godis till barnens fiskdamspåsar..

I väntan på att gubben skulle komma hem så vi fick äta lite tårta, sydde jag klart täcket och kudden till lilla Hampus som fyllde år häromdagen och också ska firas på lördag...

Det blev alltså en alldeles vanlig kväll, den ovanliga dagen som var min födelsedag.

Frukost: 2 galetter med skinka och kalkon, grönt te och vatten

Mellis: ett kokt ägg

Lunch: köttfärs/pasta gratäng med rivna morötter, gurka mm, kaffe

Mellis: kaffe och frukttårta

Middag:det blev 2 varmkorvar med bröd- vilken festmiddag va?
senare blev det ett glas vitt vin som var kvar sen helgen och en bit tårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar