lördag 21 april 2012

Dag 88/ 90 Lördag

Vägresultatet den här veckan var lika trist som förra, om det inte var tristare för jag tycker allt att jag skött mig....ja förutom att jag varit lite väl slö med min motion. Den motionsplan jag gjorde i början på veckan har jag inte alls följt...
Jag har märkt att både kropp och knopp mår sämre om jag inte motionerar, så för att inte förpesta lördagen för både mig och min käresta drog jag på mig träningskläderna och tog en rask runda på 5 km.
Sen blev det dusch och mellis....då jag provade ett raw food recept.

Jag går ju regelbundet hos min massör / kroppsterapeft Maria, som ofta pratar med mig om vad jag borde äta. I januari lockade hon med mig på en kurs där just Raw food var ett av ämnena. Det var då jag fick upp ögonen för tex de gröna smothisarna jag gör ibland. Förra veckan fick jag Erica Palmkrantz bok Raw food, en urvacker bok med recept för nybörjare....nu när jag kommit till 4.e fasen får jag ju äta lite friare och jag tänker prova lite av recepten för att få inspiration till nya grönsaksrätter....

Så slängde jag in alla mina sommardäck i bilen och åkte till sonen i Bålsta så att vi kunde byta bil- han ska fixa så att mina nya däck kommer på bilen.

Sonen jobbar på huvudkontoret hos en bilimportör och byter bilar som jag byter säsong i garderoben, genom åren har jag fått provkört många nya modeller och varje gång blir jag lite kär.... idag blev det den nya i40 modellen jag fick ratta, lite ovant för den var automatväxlad och lite större än den jag själv till vardags kör, men så skön att köra....
 Efter sonen gick bilturen till lilla pappsen, som kommit hem från sjukhuset. För att ha genomgått en operation så sent som i torsdags tyckte jag att han var riktigt pigg, han klagade bara lite på att det stramade i såret.....

Eftersom vi båda varit fullt sysselsatta i dag kom ingen iväg till någon affär, så det fanns inte så mycket till lördagsmiddag hemma, så på vägen stannade jag och köpte varsinn pizza. Det var inte i går precis jag åt pizza, jag kommer inte ihåg ens när det hände sist och jag blev alldeles för mätt men gott var det...

Lite tv tittande på kvällen, och det finns en tvätthög som borde tas om hand- men det behöver man kanske inte göra just i kväll...

Dagens mat
Frukost- Dukanpannkaka med kanel och en klick kesella, vatten, te

Mellis- Raw Food, Snabb sesamröra med en känsla av sommar: 1 dl sesamfrö mixas till mjöl, blanda i 2 dl tinade jordgubbar till krämid konsistens späd ev m lite vatten. Lägg upp i skål och toppa med lite hackad mandel och lite flytande honung- men jag böt mandeln mot solrosfrön och skippade honungen.

kaffe hos pappa

jerk beef = godis i bilen

middag- pizza, 1 glas rosé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar