fredag 13 april 2012

Dag 80 /90 i 3.e fasen- fredag

Så var det fredag igen då, och inte vilken fredag som helst- det är den 13.e och min 80.e dag i stabiliseringsfasen, bara 10 dagar kvar sen går jag över i den 4.e och sista delen av Dukandieten som ska vara resten av mitt liv....
Jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt för mig att hålla fast vid mina nya vanor havrekli varje dag, mycket vatten och motion..och en proteindag i veckan....

Men jag undrar hur länge det kommer att ta innan rädslan att gå upp i vikt igen släpper, jag har ju märkt att jag kan gå upp nåt eller några kilo på semestrar eller speciella helger men jag har ju också märkt att så fort jag går tillbaka till de goda vanorna, går vikten ner dit den ska vara....

Den här veckan har jag alls skött motionen på det sätt jag vill, i helgen var det ju båtjobb, i tisdags yoga, i onsdags var jag och storhandlade och i går var det barnbarnsvakning.... tiden har inte räckt till helt enkelt, och det är ju så livet ser ut, man kan inte alltid få till det precis som man vill men man får försöka att ta tillfällena i akt när de kommer och se till att det inte rinner ut isanden...
men i morgon är det veckovägdag och då kanske jag gått upp lite, det har ju varit lite festligheter sista tiden- först påsk och sen födelsedag...

Det gäller ju för både kosten och motionen- bara jag hittar min egen nivå kommer jag ju att stanna på min målvikt...

Dagens matplanering:

frukost: dukangalett med 4 skivor kalkonkött, te och vatten
mellis: kaffe kalkonskivor
lunch: kycklingfilé och lite äggröra med räkor
mellis: kaffe, lite keso
middag: ?? ev räkor

I kväll blir det inköp av fräscha grönsaker, lite bubbel och så ska vi åka och låna ett bord och några stolar och förbereda inför kalaset i morgon....

så det blir troligen ingen motion i kväll heller, men i morgonbitti- då så!


1 kommentar:

  1. I rubriken ser det ut som om du redan är i 4'e fasen, men du skrev nog fel.
    Förstår din rädsla för att gå upp igen, jag oroar mig lite för att gå in i tredje fasen, fast jag redan testade det förra året.
    Men om man gör rätt, så som du gör, så verkar det ju fungera. Det känns tryggt:-)

    SvaraRadera