onsdag 18 april 2012

85 av 90 - En skön dag...?

...som jag sett fram emot den här dagen, jag ska äntligen få åka iväg på massage, min tid har jag fått bokat om två gånger på grund av olika saker på jobbet...men det som väntar på nått gott- nu är det min tur!

När jag ändå ska in till city ska jag göra ett besök på en av våra fastigheter där jag med jämna intervall gör kontroller av städningen, inte en sån spännande del av mitt jobb men det är skönt att komma från kontoret ibland...ska försöka komma iväg så jag kan ta den kollen först och sen promenera till massören, det borde bli en bra lagom lunchpromenad....

Annars hade jag tänkt cykla i kväll men vi får besök av mannens kusin, så det blir en hemmakväll med gulaschsoppa istället....


Dagens matplanering:
Frukost: 0,5% vaniljyoghurt med havrekli, lin, solros och pumpafrön, 2 kokta ägg, vatten och kaffe
lunch: Tacofärs och kokta ägg
middag: gulaschsoppa med en klick kesella och bitar av ett gott bröd

Jag är fortfarande lite trött men lite piggare än i går, och har lite ont i min axel ( tränignsvärk från yogan) och i min tumme- det skulle vara så nice nu med lite vårvärme, men jag provar ännu en kur med voltaren och ser om det släpper....

2 kommentarer:

  1. Cykla kan du göra en annan dag, du får ju en skön promenad i alla fall.
    Hoppas du piggar på dig snart, jag ät också tröttare än vanligt, tror inte den rackarns förkylningen släppt riktigt, och nu har den börjat om hos gubben. Snurrar runt runt de där basilluskerna.
    Svar: Ja äntligen fick han äta bruna bönor. Jag köpte en korv och spetsade med lite sirap och ättika, så det smakade som hemgjorda.

    SvaraRadera
  2. Promenaden från Luntmakargatan via jakobs krog där sonhustrun bjöd på kaffe till massagen på serafen var skön i vårvädret.
    Jag släpade väl inte benen efter mig precis, men därifrån flög jag fram leende på gatstenarna.....
    Så pigg och glad jag blev.....

    SvaraRadera