söndag 8 april 2012

Förstärkningsfasen 75/ 90- solig påskdag

och vi jobbar på med båten, men nu är allt klart!- härligt med långledighet just nu när det var så mycket att göra....

idag var det riktigt skönt när man satt i solen och i lä blev det så varmt att jag klarade mig med bara en fliströja när jag satt uppe på båten med en flaska polish och en putstrasa...

efter de här dagarna är jag väldigt trött i hela kroppen och så mycket motionerande har jag varken hunnit eller orkat med på kvällarna å andra sidan innebär det här båtjobbandet ett hundratal klättringar upp och nerför en stege, oftast med vikt då någonting ska tas med upp eller ned, tunga lyft, obekväma arbetsställningar, hopp över hinder- riktiga motionspass fast i ett relativt lugnt tempo....

I kväll har vi varit hos svärfar på middag, att laga mat och baka är ett av hans stora intressen och i kväll bjöd han på lammstek, rostade grönsaker med en himmelskt god sås...

I morgon är sista dagen på varvet och båten åker i sjön, kanske får vi på masten redan i morgon sen ska varvsplatsen städas och förhoppningsvis hinns det med en cykeltur på kvällskvisten..... men det är i morgon och då är en annandag....

maten idag:
frukost. rågbröd med ägg, rågbröd med skinka, kokt ägg, te
lunch. pizzabitar som var över från tidigare i veckan
middag. lammstek, rostade morötter o lök, tomat o gurka, sås, ost & kex, glass, ananas, 1/2 flaska påsköl

Dagen slutar med att titta på inspelningen av så ska det låta i sängen- tippar att jag somnar snart.

Godnatt allesammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar