onsdag 25 april 2012

Onsdag- Tack för kaffet...

I morse gällde det att vara i tid, jag skulle ta mig till det stora sjukhuset i Huddinge söder om stan och eftersom jag hade en viktig tid att passa hade jag planerat min tid ordentligt, det var mer trafik än jag trott det skulle vara in mot stan och ett tag var jag ordentligt stressad, dessutom hade jag läst att det på sjukhuset var parkeringskaos, för de har rivit ett av parkeringshusen för att bygga ett nytt....
och jag har bara varit där en enda gång, då åkte jag amulans och hade ingen koll på hur det egentligen ser ut i omgivningarna...
men jag kom i god tid, och hade tid att irra omkring för att hitta rätt avdelning och rätta kassa....

Så nu är jag inskriven på avdelningen, men hemma för att vänta på min tur. idag togs blodprover, EKG och ultraljud och jag har träffat en läkare. Nu känner jag mig förberedd och lugn inför nästa torsdag då jag ska  vara där redan 7.30 så de får ta hand om mig....
och nu får jag sluta med betablockerarna som hjälpt mig i väntan på operationen, och jag vet inte om jag inbillar mig, men jag känner mig mycket mindre svullen i kroppen idag.....och en aning lättare i sinnet än jag varit de senaste veckorna....
 
Efter läkarbesöket tog jag kaffe och smörgår i kafeet, och det var det goaste kaffe jag druckit på länge- men så hade jag ju varit fastande också så jag var riktigt hungrig....

Det var nästan lunchdags när jag kom till jobbet, och eftersom det var yoga i går kväll lagades ingen mat hemma så jag hade ingen matlåda och åt med kollegorna i lunchrestaurangen.....

Efter jobbet åt jag lite innan vi åkte till coop och handlade och sen åkte vi direkt till båten och packade in den mat vi ska ha i helgen i kylen och skåpen, nu är det bara våra personliga packningar och färskvaror som ska packas i morgon kväll och det sista tar vi på fredag morgon innan vi sticker iväg...

Nu är mina linsgroddar klara- jättegoda är de och jag ser fram emot att ha dem i sallad...

Dagens mat:
Frukost: Sent efter läkarbesöket blev det en kopp kaffe och grovt bröd med bla ägg, tomat, några salladsblad
Lunch: Stekt panerad kycklingfilé med ostfyllning, riven morot, vatten, kaffe
Mellis: Äppelsallad kvar sen i går, ungefär ett halvt äpple och ett par msk linsgroddar
Middag: vaniljlättyoghurt 2 hembakade surdegsbrödskivor med skinka, vatten
kvällen: Blåbärssmothie, vatten

Så idag har det väl inte varit en riktigt optimal dag matmässigt sett- men ibland får det bli som det blir.....

Nu väntar kuddkramning, för i kväll kommer jag i säng i tid- Härligt!

Natti Natti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar