torsdag 19 april 2012

86 / 90 Sista konsolideringsproteintorsdagen...

Vilket långt ord jag hittade på....och man kan ju tro att jag aldrig mer ska ha proteintorsdag- men det är ju helt fel, för från och med nästa vecka ska det vara en av de rutiner som får mig att stanna på min vikt...

Idag har det varit en riktig flängdag- de som äger företaget jag jobbar på skulle äta lunch med den nya stryrelseordföranden, och det skulle göras i vårt konferensrum- och då fick jag rycka ut och hämta mat jag beställt från en finare restaurang som finns i grannskapet.
Nu tycker ju jag att det är roligt med såna uppdrag, jag har ju jobbat inom konferens och servat på olika evenemang, så det kändes lite som i gamla tider när jag stökade i köket....

Häromdagen hörde jag på radion att det var dags för barnen att sälja årets majblommor, så jag laddade min ficka med kontanter just för att jag skulle kunna köpa en majblomma eller två om jag stötte på några försäljare.... på hemväg stannade jag för att köpa mjölk, och utanför affären stod 4 söta flickor och frågade om jag ville köpa majblomma- klart jag vill! sa jag och tänkte slå till på en krans... men så såg jag årets nyhet- blomman finns som pins och det slog jag till på och en blomma till bilen....
En av flickorna sa lite avundsjuk till flickan jag köpte mina majblommor av, att hon var en duktig försäljare.... nu när jag skriver inser jag att jag borde ha köpt någonting av de alla fyra så alla fick sälja, ska försöka komma ihåg det till nästa år...

I kväll har jag pratat med pappa direkt från sjukhuset då han vaknat efter sin operation, han lät trött och var hes och kanske inte riktigt klar i knoppen, jag hoppas att han får ligga kvar där under helgen så att kroppen fungerar igen innan han får åka hem- det känns som om det är väldigt långt till Uppsala där han är just nu, men i helgen åker jag dit...

Nu är det spännande ishockeyfinal snart får vi se vilket lag som vinner!

Dagens mat:
Frukost: vaniljlättyoghurt med haverkli, och linfrö, 1 kokt ägg. vatten och te

lunch: köttfärs med bönröra från gogreen och ett hackat kokt ägg

midag: Dukanpannkakor och kalkonbacon, bubbelvatten

Ha en spännande hoeckeykväll och glöm inte köpa en eller annan majblomma!

2 kommentarer:

  1. Det var det där med att ha kontanter, det har jag nästan aldrig numer.
    Måste nog ta ut en hundring så man kan köpa en pin.
    Det var ett ruskigt långt ord, såna torsdagar har jag framför mig, MÅNGA.
    Svar: Tårta har jag ingen längtan efter alls, som tur är. Men om jag smakade kanske jag skulle gilla det, who knows?

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte heller någon längtan efter tårta.... inte annan fika heller..... och det är skönt det

    SvaraRadera