torsdag 26 april 2012

Proteintorsdag idag

Även om man som jag huserar i den sista fasen av dieten gäller det att man håller reda på att man ska äta proteiner på torsdagarna, eller rättare sagt man MÅSTE äta proteiner en gång i veckan och det behöver inte vara på just en torsdag, men är man inkörd på det är det ju bara att hålla sig till det....

Under tiden jag kört med Dukandieten har jag insett att det är en ganska bra dag, veckan går mot sitt slut och man får stanna upp lite inför helgen.....och det är ju enklare att komma ihåg det om man har en fast dag som man kör på....

För mig är det sista arbetsdagen i veckan idag och nu väntar en långledig helg eftersom jag också tagit ledigt på måndag- inte för att jag är utarbetad och stressad just nu men det ska bli så skönt att slippa gå upp ett par mornar och att bara vara ett par dagar....
Vi ska åka ut med båten och det är ett utmärkt bra sätt att stressa ner sig på, visst har man en del sysslor som måste göras på en båt, men det är mycket annat man slipper också...

I kväll ska jag packa det jag behöver- varma kläder och tandborste förståss, men också en hög olästa tidningar, det är så mysigt att krypa upp i soffan på kajutan på kvällen i fotogenlampans sken och smutta på en kopp te eller ett glas vin och lyssna på vindens sus och vågornas kluckande och läsa....
Eller att sitta i sittbrunnen och lyssna på fåglarna och titta på glittret i vågorna.
Kanske får vi sällskap av någon av kompisarna som också varit tidiga med att få båten i sjön någon av dagarna annars får vi njuta av varandras sällskap och det gör vi ju så gärna...

men innan jag packar min kappsäck i kväll ska jag till barnbarnen och kramas och hjälpa deras pappa att deklarera- det blir en mysig stund jag ser fram emot....

Dagens mat:
Frukost: vaniljlättyoghurt med havrekli, linfrön, pumpa, solrosfrön och lite gojibär, 1 kokt ägg
Mellis: 1/2 brk totalyoghurt
Lunch: Plättar och en klick keso
mellis: andra halvan av yoghurten
middag:???

ovanligt mycket mejerier för mig idag, men det händer så sällan nuförtiden...


                                            Ha en mysig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar