fredag 27 april 2012

Vi hade inte kunnat...

fått en bättre start på vår långhelg och den första båtturen för säsongen än just den här dagen. Här i Stockholmstrakten har det varit en strålande dag med sol, små ulliga moln och ungefär 18 grader i skuggan- i alla fall där vi flög fram i 7-8 knop på Mälaren till landet, som är på en ö norr om Munsö.

Vi vaknade i vanlig tid vid sex i morse, och efter en liten stunds mornande och frukost, packade vi det sista och åkte iväg.... Det var en del pyssel, bla måste vi fylla diesel innan vi kom iväg och då passade jag på att känna på hur tungt egentligen det är att bära 20 kg, för nu ville jag verkligen förstå hur mycket jag gått ner....
20 kg- det var tungt, och jag kan inte riktigt ta in och förstå att jag för inte så längesen bar omkring på det varje dag utan att ens tänka på det.....

Det var en hel del att plocka iordning, en båt har ju begränsat med utrymme, så här ser mitt skafferi ut....
och här är grönsaksförådet...
 När vi komm till landet var svärfar där- det är ju inte så konstigt för det är ju hans stuga, det blev lite pyssel med att sätta i gång vatten och pumpen till huset, sambon putsade på båten och sen hissade han upp mig i masten så jag fick sätta dit några flaggor vi glömde när vi satte upp masten.... tänkt första gången för två somrar sen fick jag utföra samma uppdrag och var döskraj- men idag föreslog jag själv att jag skulle hissas upp och tyckte att det mest var skojigt.....

På kvällen tog vi alla en timmes promenad på ön- överallt blommar vit och blåsippor och buskarna börjar bli gröna- nu är våren här på riktigt- det är så skönt...
Sen åt vi middag tillsammans- svärfar hade gjort en kryddig chili con carne, och vi bidrog med kycklingfile med wokgrönsaker... lite hambakt bröd ( svärfar är otrolig ) kex och ost och ett gott vin......
i kväll kommer vi somna ovaggade...

Nu ska jag se om jag får igång lets dance på vår dators tv här ute i naturen...

Dagens mat:
frukost: havrekligröt med linfrön, goji, pumpa och solrosfrön, 1 kokt ägg
lunch: korv med bröd
middag: lite chili con carne, kycklingfile med wokgrönsaker, bröd, kex och ost, rött vin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar