fredag 6 april 2012

Dag 73/ 90 Långfredag


Sovmorgon och "söndagsbrunch" det är ju helg och eftersom jag inte var uppe förrän efter tio och jag var vrålhungrig och dagen ligger framför med oplanerade möjligheter till aktiviteter, tänkte jag att det är lika bra att ladda...

jag gjorde 2 pannkakor av- 2 ägg, 2 msk havrekli, lite linfrön. En fick ruccola och 2 skivor kalkon i sig, den andra ruccola och 2 skivor skinka.
Till det åt jag ett kokt kallt ägg som var över sen i går med lite kaviar.
Ett stort glas vatten, och en stor balja med te.

Sen var jag mätt och ska sätta igång med dagens äventyr, som bla är att göra en paj till kvällen och städa klart badrummet, sen blir det nog städning i båten, en motionsrunda och jag skulle gärna vilja hinna med en stund vid symaskinen....
Ett barnbarn fyller år i morgon så hans present ska fixas och så påskäggen till honom, brorsan och kusinen förståss....

Tur att det här är en dag som heter långfredag, kanske hinner jag i alla fall genomföra en del av allt jag skulle vilja.

maten idag:
brunch. 2 dukanpannkakor med kalkon, skinka och ruccola, 1 kokt ägg m lite kaviar
mellis: jordgubbssmotihe Några skivor rostbiff
middag: paj med bla skinka, champinjoner, purjo, äggstanning och gratinerad med mager ost och en god sallad med isberg, ruccolamix, tomater, gurka, några ananasskivor...

Nej någon städning i båten blev det inte och motionsrundan fick jag på IKEA när jag letade efter trådbackar till sonens garderob i ta själv lagret.... en kopp kaffe hos sonen när jag var och levererade årets påskägg som barnen ska leta efter i morgon....
gubben hade under tiden bytt till sommardäck, däcken till bådas våra bilar förvaras i mitt garage så när han kom hem fick jag köra ut bilen så han kunde ta in däcken, men samtidigt passade han på att tvätta båda bilarna och jag städade och sopade i garaget...

När vi åt middag konstaterade vi båda att vi är väldigt nöjda med allt vi hunnit under dagen....och så har vi planerat morgondagen, då vi båda ska vara vid båten och jobba...kanske, kanske blir vi klara för att lägga den i sjön...

Lite titta på Lets Dance blir det i kväll, och ett gott glas rött....

Önskar alla en glad och trevlig långfredag!

1 kommentar:

  1. Vad flitiga ni varit, blir nästan lite matt bara av att läsa, och avundsjuk.
    Jag vill också ha energi, ork och lust, men denna vecka har jag bara varit matt.
    Svar: Tack Flisan, jag hoppas det blir som du säger, fast jag har tyvärr stoppat i mig mer än några ägg, och påsken är inte ens halvvägs.
    Strax ska jag skriva upp vad som flög i mig igår.
    Ha en fortsatt glad, trevlig och flitig påsk
    /Mona

    SvaraRadera