tisdag 3 april 2012

Dag 70/ 90 bara 20 kvar...

ungefär 3 veckor, sen är jag i stabiliseringsfasen!

Det känns som om tiden går fort och som om jag är i ett ganska stabilt läge sen men jag tror att jag ska ta och läsa på lite i boken och uppdatera mig om vad som väntar mer än en proteindag i veckan och 3 msk havrekli.....
inte ens en månad kvar så är jag klar- jippie!!

Sen kommer det att visa sig om jag har lärt mig hur jag ska äta och leva för att vikten ska stanna kvar på det önskade målet....

Idag blir en händelserik dag på jobbet, egentligen skulle det varit bolagstämma men den är uppskjuten och istället är det extra ägarstyrmöte då de ska komma fram till vem av kandidaterna som blir vår nya VD.
Vi är ju ett ganska gammalt men numera litet familjeägt företag och ägarna som inte sitter på kontoret är fem klada kvinnor, när de är här på besök blir det lite mera skratt och glam en stund....
Det är bara jag här av oss som jobbar på ekonomiavdelningen så just nu är kontoret väldigt lugnt och tyst, men chefen hade laddat upp en hög med fakturor åt mig att sätta tänderna i under dagen, så sysslolös är det sista jag är...

Lunch och middagslådor laddade idag, för idag är det yoga vid åttatiden och middag redan senast fyra....

och har ni tänkt på en sak- idag är det sista dagen för i år man äter semla, det älskade hatobjektet vi inte visste hur vi skulle klara oss utan på semmeldagen i februari.... det var längesen jag såg att någon förfasade sig över dem.
Hos oss kommer den sista semlan finnas och avnjutas med stor njutning- sambon är den största fantast av denna gräddbulle jag träffat på- och jag har ju ändå jobbat på café en gång i tiden...

Dagens mat:
frukost: galett av 2 ägg med 2 skivor kalkon, 2 skivor skinka, te, vatten, kaffe
lunch: köttfärs, typ tacofärs med stekt ägg, vatten, kaffe
mellis:?
middag: rostbiff, körsbärstomater
kvällsmål efter yogan:rågbröd med skinka och grönt te

Ha en underbar solig tisdagskram

2 kommentarer:

  1. Vi båda ser fram emot en ny fas i livet, när jag kliver in i fas 3 går du in i fas 4. Jag tror bara det är havrekliet och proteindagen man behöver tänka på i fas 4, men vattnet får man nog inte glömma bort, och alla goda vanor man skaffat sig.
    Svar: Vi får allt se hur spännande veckan blir, jag är van vid att det blir bakslag när jag förväntar mig framsteg, men ner ska jag i alla fall, även om jag inte når fas 3 på fredag. Men jag tackar för alla hållna tummar, det kan behövas.
    Kram

    SvaraRadera
  2. svar: jag fortsätter att hålla tummarna i alla fall, för snart är du ju där och kan se fram emot festmiddagar, pasta och annat skojsit, som inte är så lockande längre när det är tillåtet....
    och så håller jag tummarna för att du inte ligger i influensan i påsk...

    SvaraRadera