tisdag 24 april 2012

Äntligen lite sol

Inatt har jag sovit urdåligt, jag vet inte hur många gånger jag vaknat och vridit på mig, nån gång var jag upp på toa med de flesta var för att jag hade så fruktansvärt ont i min axel...
Det är ju katten också att jag ska få ont i den när jag är ute och cyklar, det borde ju vara benen och baken som ömmar men inte då... men det beror väl på att jag gått med den skadad så länge så att jag måste träna upp musklerna när jag håller i styret och ska växla och bromsa....
Annars har jag inte känt av att jag är otränade cyklist, ja förutom att jag varit jättehungrig hela dagen.

idag är det ju tisdag och det är min yogadag, och det är inte bra att yoga med mat i magen så jag äter en tidig middag på jobbet vid fyra och det var ju bra idag då eftersom magen kurrade i ett...
-Äter du nu igen? undrade en kollega som först såg mig äta mellis och en halvtimme senare åt min middag....

Till lunchen hade jag gjort en jättegod och lättgjord morotsallad: Riv tre morötter, lägg i en skål och blanda med 3 msk solrosfrön och 3 msk russin, jag hade inga russin så jag tog 2 aprikoser och några cranberrybär istället- häll över en skvätt pressad citron och lite flingsalt....blandningen fick stå i en blasburk med lock över natten och jag fick en fräsch saftig sallad.


Idag hade jag fixat ett mellis så här: 1 äpple hackat i bitar blandades med 1 dl groddade gröna linser och lite kanel. I orginalreceptet ringlade de över lite honung, men lite sötningsmedel duger nog om man inte som jag tycker att det räcker med äppelsötsmaken...

När jag kom hem blandade jag en surdeg som nu står och jäser och ska bakas till limpor som får jäsa medan jag är på yoga- förhoppningsvis får vi ett gott bröd att ta med oss i båten i helgen och slipper köra med köpebröd. Det var svärfar som kom förbi häromdagen med en burk surdeg som numera finns att köpa i närmaste livsmedelsaffär och kan blandas med vilken mjölsort man vill... kul att prova något nytt ska det i alla fall bli...

Fördelen med att äta middag på jobbet är att man inte behöver ställa sig och laga mat meddetsamma man kommer hem och hinner med lite annat innan jag ska iväg, jag har nyss sorterat tvätt och tänkte ta itu med räkningarna som ska betalas, det är ju månadskifte på G i dagarna och då är jag ju inte hemma, även om vi har dator med oss i båten känns det onödigt att släpa på en massa papper och bankdosor......

Dagens mat
Frukost: 2 galetter med skinka och kalkon, te, vatten och kaffe
Lunch: Kokt Pangaufilé med morotsallad, vatten
Mellis: Kanelknäckemacka med mjukost, halva mängden med äppel och linssallad
Middag: Skinkpastrami och 2 kokta ägg

Dagens rörelseglädje: 30 minuters lunchpromenad i solen
1 timmes yoga

I kväll måste jag komma isäng tidigt för i morgon gäller det att komma upp, och hasta iväg till sjukhuset i Huddinge, inte får jag äta frukost eller dricka någonting för jag ska vara fastande för blodproverna de ska ta och duscha måste jag göra både. i kväll och i morgon..... Jaja, det är mycket nu

Ha en riktigt mysig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar