lördag 14 april 2012

Dag 81/ 90 Vägdag plus?

Myror i huvudet- plus på vågen!!!

Men inte så oväntat kanske, för jag har inte alls motionerat på 1,5 vecka och när jag vägde mig efter påsk var plusset större- nu klarar jag mig med +600
och jag minns inte ens när jag var på toa sisst....

Idag är det i alla fall kalas- och det är jag som ska firas.

Om en liten stund när frukosten är uppäten ska jag börja med att göra snygga uppläggningsfat med rostbiff, pastrami och lax- lite pyssel jag tycker är jätteskoj jag antar att det är lite sviter av mina år i restaurangbranschen.... Jag ska göra en god sallad också, svärfar har bakat bröd och så blir det kaffe och tårta.
Gott och enkelt och inga svårigheter att följa dieten heller....och jag räknar den här dagen som en festmåltid och tänker både dricka mousserande och smaka på tårtan... det här är ju ända gången i mitt liv som jag firar att jag fyller 55.

och i garaget står min present och väntar- min 24 växlade knallrosa skeppshultcykel- på att jag ska sätta i gång och träna med hjälp av den....

Maten idag:
frukost- 4 skivor kalkon, 2 kokta ägg, smothie med jordgubbar, havrekli, linfrö, vaniljproteinp
lunch- kokta ägg och skinka, sallad
middag- rostbiff, lax, pastrami, sallad, bröd m ost, kaffe, tårta, bubbel troligen slinker det ner några nötter, salta pinnar, lite vin, en och annan kaka med....

Hoppas att alla får en riktigt trevlig lördag!

Kram Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar